גמר נטול חשק. "אין חשק לשחק כדורסל", אמרו בכירים, בהם שחקנים ומאמנים בכדורסל הישראלי, אחרי יום חמישי האחרון שבו הפועל ת"א החליטה לא לעלות לשחק מול מכבי ת"א בחצי גמר גביע ווינר בגלל יחס המשטרה לאוהדיה, מה שהוביל להפסד טכני ושלח את הצהובים אל מעמד הגמר הערב (21.00) בהיכל קבוצת שלמה מול הפועל ירושלים. בהפועל ת"א זועמים על כל העולם - משטרת ישראל, מינהלת הליגה ושר הספורט מיקי זוהר - ובהחלטה שקיבלו לא לעלות לשחק לא חשבו אם בכוונתם לערער על ההפסד הטכני. היו"ר רמי כהן הבהיר: "הצעד הזה, מטרתו לשלם מחיר היום למען עתיד טוב יותר".
מלחמת גרסאות. שלשום בצהריים החליט מפקד מרחב ירקון תנ"צ איתן מנשה לערוך תדרוך טלפוני עם הכתבים, ובו התבצר בעמדתו שהמשטרה פעלה כנדרש. "התקבלו לא מעט ידיעות על כוונות לפגוע באוהדים ובשוטרים. ההחלטות שהתקבלו היו ביחד עם מינהלת הליגה, הם שותפים מלאים איתנו". במינהלת הגיבו מיידית בהודעה נגדית: "השקענו רבות כדי להרגיע את הרוחות לפני המשחק והיה נראה גם שהצלחנו בכך. האירועים שקרו לאחר מכן לא היו בשליטת או בהשפעת המינהלת ואנו מצירים על כך. מטעמי ביטחון ולאור אירועים קודמים שקרו לאחרונה, הוחלט שהאירוע ינוהל על־ידי המשטרה. נושא בדיקת תעודות הזהות בכניסה לא הובא לידיעתנו בשום שלב".
אחוות אוהדים. ומה יהיה הערב? ארגון אוהדי מכבי ת"א הוציא הודעה שמזדהה עם אוהדי היריבה המושבעת: "לא נגיע לגמר גביע ווינר. אנחנו קוראים למינהלת לקיים את משחק חצי הגמר שוב, הפעם עם יחס הוגן לאוהדים. אנחנו קוראים גם לקבוצה להצטרף אלינו". גם מהגוש המעודד של הפועל ירושלים מיהרו להוציא הודעה דומה: "לא נגיע למשחק. בשנים האחרונות מתקבלות פעם אחר פעם החלטות דרקוניות של המינהלת, המשטרה ושרי הספורט, שכולן פוגעות באוהדים. המחאה פה לא קשורה להפועל ת"א - אתמול זה הם ומחר זה אנחנו. אנו מצפים מהקבוצה שלא תיקח חלק בשערורייה הזאת ושלא תעלה למשחק". הכדור במגרש של המועדונים, אבל נכון לאתמול שניהם לא מתכוונים לטלטל את הספינה וכנראה יעלו לפרקט כמתוכנן.