1 פעם שלישית זהבי

שלוש פעמים ניסה ערן זהבי להכניע את עומר כץ מהנקודה הלבנה, אבל רק בפעם השלישית זה הצליח לו. שוער הפועל פ"ת הדף את שני הכדורים הראשונים עד שנכנע לשלישי שבעט חלוץ מכבי ת"א. הרבה מתח היה אתמול בבלומפילד, בעיקר בצד הצהוב, ואפילו רובי קין נראה עצבני מאוד ולא עמד בלחץ בפנדל השלישי.
3 צפייה בגלריה
yk13612482
yk13612482
(צילום: יאיר שגיא)
בסופו של דבר זהבי כבש וגם בישל מאוחר יותר לדור תורג'מן את ה־0:2, ששמר את מקומה של מכבי ת"א בפסגה, אבל צריך לקחת בפרופורציות את הפתיחה הכמעט מושלמת של הקבוצה, 13 נקודות מ־15 אפשריות. חוץ מההצגה בדרבי, הצהובים שיחקו נגד קבוצות מהחלשות בליגה, וזה לא בהכרח מציג את העוצמה האמיתית שלהם. אחרי החזרה מפגרת הנבחרת הם יארחו את מכבי חיפה, וזה יהיה המבחן האמיתי הראשון.
הפועל פ"ת הייתה אתמול מכשול גבוה יותר מהפועל ת"א, אבל בדקה ה־12 מכבי ת"א קיבלה פנדל אותו החטיא זהבי. המשחק הוכרע בדקה ה־52, אחרי שמתן גושה הכשיל בחוסר אחריות את גבי קניקובסקי ברחבה. זהבי שוב החמיץ, אבל קיבל הזדמנות נוספת כיוון שכץ זז לפני הבעיטה – והפעם הוא לא נכשל. הפועל פ"ת לא הייתה יריבה ראויה במחצית השנייה, ותורג'מן הבקיע את השני (82) בנגיחה דקתיים אחרי שנכנס כמחליף. עכשיו נשאלת השאלה למה הוא לא פותח? (נדב צנציפר)
3 צפייה בגלריה
yk13612422
yk13612422
צילום: הרצל יוסף

2 עובדים לפי הספר

החיים הרבה יותר קלים כאשר אתה מבקיע שער כבר בדקה החמישית, בטח בבית מול קבוצת תחתית שמגיעה לסגור את המשחק ומקווה לעקוץ בצד השני. הפועל באר־שבע לא רצתה להסתבך בטוטו־טרנר מול הפועל ירושלים, ועוד אחרי ההפסד להפועל פ"ת במשחק הקודם, וידעה ששער מוקדם ישחרר את שסתום הלחץ ויאפשר לה לשחק משוחרר, ואולי גם לפתוח סוף־סוף את העונה ולהצטרף למרוץ האליפות לפני שיהיה מאוחר מדי.
3 צפייה בגלריה
yk13612356
yk13612356
צילום: עוז מועלם
וזה בדיוק מה שקרה. עוד לפני שההגנה של זיו אריה הספיקה להתארגן, הלדר לופס שלח כדור ארוך לאנטוניו ספר שדהר באגף השמאלי מול אדבאיו אדליי והקפיץ מעליו לרשת. מישהו זוכר שבבאר־שבע שקלו בתחילת העונה לשחרר את שחקן ההתקפה הרומני? כרגע הוא השחקן הטוב ביותר בקבוצה. אתמול הוא קיבל סיוע מהרכש החדש ממכבי ת"א, אילון אלמוג, שערך הופעת בהרכב.
בעונה שעברה הפיק הצמד רמזי ספורי את מיגל ויטור לא מעט שערים בכדורים חופשיים: הקשר הגביה והבלם נגח פנימה. ספורי בינתיים הוגלה לטורקיה ואת מקומו תפס ספר, ששלח בדקה ה־36 כדור לרחבה, אדליי תפס אוויר ו־ויטור נגח את ה־0:2. המגמה נמשכה במחצית השנייה. באר־שבע תקפה, ירושלים התקשתה להגיע לשער של ניב אליאסי, שהחליף את אופיר מרציאנו הפצוע (ייעדר מספר שבועות), ופטריק קלימלה (80) דחק מקרוב את השלישי אחרי עוד טעות של אדליי.

3 שלומי טוב, תודה

4,650 אוהדי הפועל חיפה הגיעו אתמול לסמי עופר בתקווה שפתיחת העונה החלומית של הקבוצה תימשך והם יציינו חג סוכות שמח במיוחד. הם אפילו ראו את תומר יוספי כובש בפנדל (28), מעלה את המארחת ליתרון מול בני ריינה והתסריט הלך בכיוון המצופה. אבל ריינה של שרון מימר היא לא מהקבוצות שממהרות להיכנע. בטח לא כששלומי אזולאי תופס את אחד מהימים האלה שלו בו הוא מככב עם שער בדקה ה־40 ותוך ארבע דקות מוסיף בישול למארק קוסטה ומסדר מהפך של הקבוצה הצנועה מהגליל.
במחצית השנייה ערך רוני לוי מספר חילופים כדי להחזיר את קבוצתו למשחק, אבל עמידה נכונה של רועי שוקרני ומוחמד אוסמן במרכז השדה מנעה מהמארחים להגיע לשערו של גד עמוס. גם הכובש המצטיין של האדומים, גיא מלמד, נסגר אתמול היטב והתקשה להגיע למצבים. הפועל חיפה עם הפסד בכורה העונה. ריינה מוכיחה שהתוצאות שלה עד כה לא היו מקריות ומדובר בקבוצה קשוחה וטקטית שגם יודעת כדורגל. (איתן גליקמן)

4 בני חם

יכול להיות שאחרי חמישה מחזורים אפשר כבר לסמן את מכבי פ"ת כלהיט המרענן של ליגת העל. העולה החדשה שומרת על מאזן נטול הפסדים, הספיקה לנצח את האלופה מכבי חיפה ואתמול סיפקה הצגה עם 1:5 על בני סכנין בדרך להתבססות במקום השלישי בליגת העל.
חיפשתם מועמדת (תמיד מסמנים את העולות הטריות) לירידת ליגה? אל תבנו על הנציגה הזו של פ"ת. גם אם אלו רק נקודות שהקבוצה צוברת ליום סגריר, אל תפריעו לבני לם ליהנות. ואתמול הוא נהנה למרות פיגור מוקדם משער של דור חוגי (10), ראה את אנס מחאמיד משווה (17) עשה חילוף כבר בדקה ה־33 (מאור לוי במקום לורנצו פרמאטי) ושמח לגלות שזה עבד נהדר והחבורה שלו חגגה מהפך עם עוד ארבעה שערים של עידן טוקלומטי (40), מחאמיד (45) שהשלים צמד, לוי (53) וסאליו גינדו (86).
עבור סכנין זה היה הפסד ראשון העונה, אבל סלובודן דראפיץ' יודע שההגנה שלו לא יכולה להיראות מחוררת ומרושלת כמו אתמול ובטח שלא להתפרק בצורה כזו.

5 חלשים וחלשים יותר

הגרלת לוח המשחקים בליגת העל התאכזרה למ.ס אשדוד והפועל חדרה, שקיבלו על הפתיחה יריבות קשות והיה ברור שהן יתקשו לשרוד את המחזורים הראשונים. והן אכן עמדו בציפיות. אשדוד הפסידה למכבי ת"א, בית"ר ירושלים והפועל חיפה ובמחזור האחרון איבדה בדקה ה־90 ניצחון על מכבי פ"ת. חדרה לא לקחה אפילו נקודה ונוצחה על ידי באר־שבע, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים והפועל חיפה. ארבעה מחזורים בלבד חלפו מפתיחת העונה, ולמרות התוצאות הצפויות מול יריבות עדיפות מפלס הלחץ בשתי הקבוצות עלה גבוה גבוה, כשכמובן מעמד המאמן עלה מיד על הפרק.
הכל התכנס למשחק ביניהן אתמול באצטדיון הי"א. התמודדות בין שתי קבוצות באותה ליגה, משחק שחייבים לנצח בו – כי אם הן לא יקחו בו שלוש נקודות, איפה הן יוכלו לעשות זאת? אז בסיום כמעט 100 דקות ברוטו של כדורגל התברר שרק חדרה עמדה בלחץ עם ניצחון 0:1 ענק מבחינתה. האמת היא שאלה היו דקות נטולות כדורגל אמיתי, בלי הרבה מצבים ליד השערים אבל עם הרבה מתח – ואנחנו נמצאים להזכירכם רק במחזור החמישי.
ובכל זאת, היה רגע אחד קסום במשחק הזה כשהמחליף אלעד מדמון (69) קיבל שבע דקות אחרי כניסתו כדור מסמי בורארד, התקדם קצת ושלח אותו מ־17 מטר לפינה הימנית של אריאל הרוש. אשדוד ניסתה להגיב, מיכאל אוחנה נכנס להופעת בכורה מחודשת, אבל הקבוצה של אלי לוי הייתה כל כך אנמית שהיא אפילו לא סיכנה ממש את השער של חדרה. ניסו אביטן הניף בסיום המשחק ידיים גבוה גובה. הוא ירד מהגריל, לפחות בינתיים.