ג'ירונה הייתה הסיפור הגדול של פתיחת העונה בספרד. אחרי שבעה מחזורים היא ניצבה במקום הראשון במאזן נטול מהפסדים, עם שמות מעניינים והשקעה יפה מאבו־דאבי (בעלי מנצ'סטר סיטי מחזיקים בקרוב לחצי מהמועדון). היא הצליחה להגיע עד לסוג של "משחק עונה" אמש – ופה זה נגמר.
1 צפייה בגלריה
yk13612595
yk13612595
(חוסלו חוגג | צילום: EPA/Enric Fontcuberta)
ריאל מדריד חגגה את החזרה למקום הראשון עם 0:3 חלק, נקודה מעל ברצלונה שניצחה ביום שישי את סביליה 0:1 – ועוד משער עצמי של סרחיו ראמוס... הבלם כבר מזמן לא בריאל, אבל יש לה ביד פוטנציאל לפגיעה מאוד מסקרנת ברכש בדמות חוסלו. נכון, ג'וד בלינגהאם ממשיך לעמוד במוקד בצורה קיצונית – הפעם תרם שער ובישול – אבל חוסלו מסתמן כדבר שריאל הכי קיוותה למצוא כאשר בנתה סגל הקיץ: מחליף ראוי בחוד לקארים בנזמה.
לא מדובר בתגלית צעירה ומפתיעה – חוסלו כבר בן 33. פעם, לפני יותר מעשור, הוא כיכב בקבוצת המילואים של ריאל. מאז הוא נדד, טייל, לא מימש את הפוטנציאל, ורק כשהתקרב לגיל 30 התחיל לספק מספרים כחלוץ יעיל בליגה הספרדית. זה הוביל לדבר נדיר מאוד: לפני חצי שנה בלבד הוא זומן לראשונה לנבחרת ספרד, עוד מישהי שמחפשת נואשות חלוצים, 14 שנים אחרי שהתחיל את דרכו בנבחרת הצעירה – והצדיק את האמון עם צמד מול נורווגיה בבכורה.
הפריחה שלו מרתקת בגלל התזמון שלה, והיא לא נפסקת. מהרגע שחוסלו נכנס להרכב (הגיע בקיץ בהשאלה מאספניול) הדברים נראים מצוין עבורו, והשער אתמול (פלוס בישול לבלינגהאם) היה הרביעי שלו בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. יש בו את כל התכונות שריאל זקוקה להן, מהגודל (1.91 מ') ועד הסיומת.
המסלול של חוסלו רחוק מלהיות שגרתי. הוא בכלל נולד בשטוטגרט, כשמשפחתו חיה בגרמניה, גדל באקדמיה של סלטה ויגו, דעך מהר ככוכב צעיר. עכשיו זה הזמן שלו, אף פעם לא מאוחר.
עוד בעולם. טוטנהאם (מנור סולומון נכנס בדקה ה־69) עלתה למקום השני באנגליה אחרי 1:2 על ליברפול, בזכות שער עצמי של ז'ואל מאטיפ בדקה ה־96. ליברפול, שסיימה בתשעה שחקנים, הפסידה לראשונה העונה בליגה – כמו גם המוליכה מנצ'סטר סיטי שהופתעה ב־2:1 בחוץ לוולבס. דניאל פרץ ראה מהספסל את באיירן מינכן חוזרת מ־2:0 ל־2:2 בלייפציג, ומאבדת את הפסגה בגרמניה ללברקוזן. אוסקר גלוך כבש ב־0:4 של זלצבורג על אוסטריה לוסטנאו.
אליפות העולם בהתעמלות מכשירים. תרגיל מצוין של ארטיום דולגופיאט במכשיר הקרקע קרוב להעלות אותו לגמר התחרות שנפתחה אתמול באנטוורפן שבבלגיה. האלוף האולימפי, שצריך לסיים בין שמונה המקומות הראשונים כדי להעפיל לגמר, סיים את התרגיל עם ציון נהדר של 15.100 נקודות. באותו התרגיל התחרו גם איליה ליובימוב שקיבל ציון של 13.633, אורי זיידל (13.333) ופאבל גולידוב (13.400). (סתיו איפרגן)