הפעם בחרנו לחשוף את פנייתה של מיקי לינמן, שחווה סיפור קפקאי בירוקרטי אשר עלול לדרדר את מצבה הבריאותי, ושבמהלכו גם נחסמה המלצת המדור לסיוע. יש לציין כי מדובר בבעיה שחוזרת על עצמה בווריאציות שונות ברוב קופות החולים.
"אני בת 73. ב־30.8.2023 עברתי צנתור שבוצע על ידי רופא מרשימת הביטוח המשלים של קופת החולים. בדוח שמילא אחרי הפעולה, בין יתר ההמלצות שלו הוא כתב גם: 'ברקע השמנת יתר, שומני דם, יתר לחץ דם, כבד שומני ופסוריאזיס. יש להתחיל בתרופה אוזמפיק עקב BMI גבוה מאוד וטרשת עורקים'. פניתי לרופא המשפחה שלי עם מכתב השחרור ובו ההמלצה לתרופה, אבל הוא טען שמאחר ואין לי סוכרת הוא לא יכול לצייד אותי במרשם לתרופה, והציע שאחזור לקרדיולוג שצינתר אותי ואבקש ממנו להגיש עבורי טופס 29ג' – בקשה לאישור תרופה שאינה רשומה בישראל, או לא רשומה להתוויה הנדרשת (אוזמפיק רשומה בישראל לטיפול בסוכרת, אך לא למטרות הרזיה). הוא הסביר שאם אקבל את האישור, הוא יוכל לספק לי את המרשם.
עשיתי כדבריו, חזרתי לקרדיולוג, עידכנתי אותו בהמלצת רופא המשפחה, ולתדהמתי הוא ענה שהוא אכן יועץ של הקופה דרך הביטוח המשלים, אבל מאחר שאינו שייך אליה ממש, הוא מנוע מלבקש עבורי את הטופס שבאמצעותו תאושר לי התרופה.
הייתי המומה. מבחינתי שניהם מייצגים את קופת החולים, אבל אף אחד מהם לא התאמץ לעזור לי. מצאתי את עצמי נופלת בין הכיסאות, ובשל כך פניתי למדור 'התקשרו לאריאלה', שם המליצו לי לפנות לוועדת ערר של הקופה.
וכאן מתחילה סאגה שנייה. אם עד כה רק הבריאות שלי הוזנחה, משלב זה גם הזכויות שלי נרמסו. ב־4.9.2023 פניתי למזכירת הסניף בבקשה לקבל אמצעי קשר לוועדת הערר. בתשובה לשאלתה מדוע אני מבקשת לפנות לוועדה, סיפרתי לה מה אירע עד כה, והיא ביקשה שאשלח לה בפקס את המלצת הקרדיולוג לשימוש באוזמפיק ואמרה ש'היא כבר תטפל בזה מול הרופא'. חלף זמן, לא שמעתי ממנה, צילצלתי כמה פעמים, ובכל אחת מהפעמים שהתקשרתי ענו לי ש'היא כבר חוזרת אליי', מה שלא קרה עד היום.
אני חושבת שזו רמת שירות שקופת חולים שמכבדת את עצמה לא יכולה להסכים איתה. מן הראוי שהיא תתייחס למבוטחים שלה באחריות ובנאמנות. אני מקווה גם שרופא המשפחה שלי 'יגדיל ראש' – לדעתי זה חלק מתפקידו – וימצא עבורי פתרון".
המשך טיפול: נמשיך לעקוב, וכמו תמיד נתאמץ עד שיימצא פתרון לבעיה.
נעדכן.
מנעו מכם תרופות חדשות? הרופא שאליו הופניתם אינו זמין? אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם?
אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו, תנסה לעזור גם לכם. שלחו פרטים מלאים לאימייל:
Ariela-a@yedioth.co.il, או התקשרו: 6082515־03