שר התקשורת שלמה קרעי ימריא היום לסעודיה עם משלחת רשמית לכנס הדואר הבינלאומי, כנס מקצועי בתחום, אך במקום לקחת איתו נציגים מקצועיים של דואר ישראל, רוב המשלחת תורכב מנציגי משרדו.
המשלחת תמריא היום לכנס הרביעי של איגוד הדואר העולמי UPU, ותמנה תשעה משתתפים – אך אף אחד מהם לא מחברת הדואר. בין חברי המשלחת שיצטרפו אל השר בסעודיה: יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ דוד ביטן, מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה, סגן המנכ"ל אלעד מלכא, ראש מטה השר אלעד זמיר ויועץ השר אברהם חסון. הכנס מתקיים בריאד ויימשך עד יום חמישי.
1 צפייה בגלריה
yk13613153
yk13613153
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מדובר בכינוס מיוחד של ארגון הדואר העולמי, שמטרתו "לבחון הצעות הקשורות לפתיחה נוספת של האיחוד לשחקנים רחבים יותר במגזר הדואר, כמו גם נושאים דחופים אחרים בתחום".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "נציגי חברת הדואר דווקא הוזמנו להשתתף בכנס, אך החברה בחרה שלא לשגר לאירוע אף נציג ובכיריה ישתתפו בו בשיחות ועידה אונליין בלבד".
בדואר ישראל הכחישו אתמול כי התקבלה הזמנה ממשרד התקשורת להשתתפות במשלחת הרשמית.
מבדיקת "ממון", עולה כי חברת הדואר אכן לא הוזמנה באופן רשמי על ידי משרד התקשורת, אך כן קיבלה מייל שבדק איתם האם יש תכנון להשתתפות בכנס, מבלי לעדכן שיוצאת משלחת ומבלי להזמין נציג באופן מפורט.
על עובדי חברת הדואר, שהיא חברה ממשלתית אסור לצאת לסעודיה ללא אישור ובפועל, הדרך היחידה האפשרית להשתתפות נציגי הדואר באירוע הייתה בהכללתם במשלחת הרשמית של משרד התקשורת.
בדואר, שם לא ידעו על המשלחת, נאלצו לענות בשלילה להזמנה. עם זאת, החברה, שנמצאת בימים אלה בתהליך הפרטה, רשמה ארבעה מבכירי חטיבת הסחר שלה להשתתפות אונליין במושבים המקצועיים בכנס. שר התקשורת קרעי הודה אתמול בציוץ תגובה כי "עם כל הכבוד, אני הוזמנתי לכנס. אני לא מזמין".
אתמול הציגו במשרד התקשורת כהוכחה חילופי מיילים בנושא עם מנהלת מחלקה באגף הכספים של הדואר וטענו כי מדובר רק בבדיקה אם "יש תכנון להשתתפות נציגי הדואר בכנס" ולא בהזמנה ועל כך השיבו בדואר שרשמו 4 נציגים להשתתפות בזום.
נזכיר, כי קרעי מנהל מערכה נגד יו"ר הדואר, מישאל וקנין ואף הדיחו מתפקידו ועד בירור עתירה בנושא הורה בג"ץ להותירו בתפקיד.