חנות למוצרי הארי פוטר נפתחה סוף־סוף בישראל, ומעריצי הספרים והסרטים גדשו אתמול את החנות בעזריאלי שרונה.
החנות ממוקמת בקומה 1 בקניון החדש שנמצא על דרך מנחם בגין, שנפתחו בו כבר חנויות נייקי וטרמינל X בין היתר, אך הוא עדיין נמצא בהרצה. מדובר בחנות פופ־אפ, כלומר זאת חנות זמנית שתפעל בקניון למשך 3 חודשים, אלא אם הביקוש יהיה גבוה ואז ניתן יהיה להשאירה פתוחה עד כשנה.
3 צפייה בגלריה
yk13613190
yk13613190
צילום: David_Sasson
זוהי חנות בקונספט Wizarding World, והיא נפתחה באישור וורנר בראדרס (WB), שמחזיקה בזכויות על סרטי הארי פוטר. שטח החנות 280 מ"ר, והיא מוכרת מוצרים מורשים רשמיים בהשראת עולם הקוסמים של הארי פוטר, שחלקם יימכרו לראשונה בישראל, בין היתר: בובות, צעיפים, גלימות, מוצרי כתיבה, תיקים, ביגוד, כוסות, פאזלים, שחמט, צעצועים, ממתקים ופריטי אספנות אקסקלוסיביים.
זאת פעם ראשונה שנפתחת בארץ חנות קונספט כזאת, אבל בהחלט לא הפעם הראשונה שנמכרים פה מוצרים שנושאים דמויות וסמלים של הספרים או הסרטים של הארי פוטר. בישראל כבר מוכרים מוצרים שממותגים הארי פוטר: בין היתר דגמי לגו של הארי פוטר נמכרים בחנויות שמוכרות לגו ובחנות הרשמית של לגו בדיזנגוף סנטר.

גם ב"ברוריה"

בחנות ברוריה בדיזנגוף סנטר מוכרים באופן קבוע מוצרי הארי פוטר, חלקם של WB וחלקם מיוצרים באישור WB. בין היתר נמכרות שם בובות הארי פוטר, וולדמורט ודובי בגודל מלא, ככה שאין פלא שה"פוטר הדס" או ה"פוטריסטים", כפי שמכונים מעריצי המותג בישראל, מחשיבים אותה לחנות הדגל של המותג. הפריטים שם לא זולים, אבל המחירים מעט נמוכים לעומת החנות החדשה.
3 צפייה בגלריה
yk13613196
yk13613196
צילום: שאטרסטוק
יש עוד חנויות בסנטר שמוכרות מוצרי הארי פוטר, ואפשר למצוא אותם גם בחנויות וברשתות צעצועים, בחנויות ספרים ובחנויות שמוכרות בובות פופ. בגדים של המותג קשה למצוא בארץ, אבל דלתא ייצרה בעבר פיג'מות עם דמויות מהסדרה, וכן אפשר לקנות בקלות בגדים עם סמלי הוגוורטס ובתיו באתרים הבריטיים ששולחים חינם לישראל: נקסט ומרקס אנד ספנסר.
בנקסט יש גם מרצ'נדייז של המותג, וכן נמכרים שם תיקי בי"ס, תיקי אוכל וקלמרים של חברת סמיגל הבריטית. כמו כן אפשר למצוא שפע מוצרי הארי פוטר באמאזון. חלקם נשלחים חינם לישראל.
3 צפייה בגלריה
yk13613790
yk13613790
ידיעות אחרונות

מלונדון עד דובאי

החנות בארץ לא דומה לחנויות של WB בתחנת הרכבת קינג קרוס (שם "נמצא" רציף 9 ושלושה רבעים שממנו יוצאת הרכבת להוגוורטס) ובאולפנים. החנות באולפני הארי פוטר מוכרת את אותם מוצרים שמוכרת החנות בקינג קרוס, בתוספת מוצרים שלא נמצאים בחנות בעיר. כאמור: רובם לא הגיעו לארץ.
בלונדון יש חנויות נוספות שמוכרות את מוצרי הארי פוטר והחנות בארץ דומה להן יותר, עם אווירה פופית ומוצרים בקונספט דומה, לעומת אווירה בריטית קלאסית בחנויות הרשמיות. החנות הרשמית הגדולה ביותר למוצרי הארי פוטר נמצאת בכלל בניו־יורק, ויש גם חנות כזאת בדובאי.
מה שונה? רוב מוחלט של המוצרים שנמכרים בחנות בישראל לא נמכר בחנות בקינג קרוס או בחנות באולפנים. אלה לרוב פריטים אחרים, ומצאנו מעט מאוד מקבילים.
חגי קוסקס, הבעלים של חברת Geeks שמייבאת את המוצרים לישראל: "יש כאן אכן מוצרים שונים ומוצרים נוספים, כולל מוצרי אספנות. חלק מהמוצרים פה יימכרו בהמשך ברשתות צעצועים".