לאף אחד לא היה חשק לגמר הזה לאור ההתרחשויות בשבוע האחרון, אבל ברגע שהכדור הראשון עלה לאוויר – ההנאה שבקלאסיקו של הכדורסל הישראלי חזרה. מחוץ להיכל קבוצת שלמה לא נרשמו התפרעויות אוהדים או עימותים עם המשטרה (כמה חבל שצריך לציין זאת במיוחד), ועל הפרקט הפועל ירושלים לקחה את התואר הראשון לעונה עם ניצחון 71:79 על מכבי ת"א בגמר גביע ווינר, הפעם השישית בה הקבוצה מהבירה זוכה בו.


1 צפייה בגלריה
.
.
ספידי סמית' חוגג את הזכייה בתואר | צילום: עוז מועלם

כנראה שהצהובים היו זקוקים לחצי הגמר המבוטל מול הפועל ת"א, כי למרות ההמשכיות בסגל הקבוצה עדיין לא נראית מחוברת מספיק, ומשחק ההתקפה שלה לקוי (5 מ־24 משלוש) ומלא בהחלטות רעות. גם ההיעדרות של ווייד בולדווין, שברגע האחרון נשאר בחוץ בגלל כאבי גב, והפציעה של ג'וש ניבו במהלך המשחק, לא ממש עזרו לקבוצה של עודד קטש.
המצב של ירושלים נראה הרבה יותר טוב. גם כאן נשארו שחקנים חשובים מהעונה שעברה, רק שבזמן שהחיזוק הישראלי של מכבי ת"א נראה רע – תמיר בלאט פתח בחמישייה ותרם רק ארבע נקודות באחוזים גרועים – הרכש של ירושלים נראה מצוין. גבי צ'אצ'אשוילי ויובל זוסמן שיחקו תפקיד חשוב, אותו הובילו ספידי סמית' וליוואי רנדולף.
מכבי עוד הובילה בהפסקה 35:43, אבל ירושלים הפכה את המשחק עם ריצת 2:18, ובדקות ההכרעה ברבע האחרון השחקנים של קטש איבדו את הראש, ואלכסנדר דז'יקיץ' חייך כל הדרך להנפה.
קלעו לירושלים: סמית' 21, רנדולף 17, הנקינס 13, זוסמן 10, צ'אצ'אשוילי 7, בלייזר 6, ג'ונסון 3, למאר 2. לת"א: בראון 16, דיברתולומאו וקולסון 13, מנקו 7, ניבו 6, ג'ייק כהן, ריברו, בלאט וסורקין 4.
3X3. נבחרת ישראל עד גיל 23 זכתה במדליית הכסף באליפות העולם, אחרי הפסד 21:3 לארה"ב בגמר.

דיון חירום בעקבות האירועים האלימים

בעקבות האירועים האלימים במגרשי הספורט וההתנגשויות בין כוחות המשטרה לאוהדים, יתקיים לאחר החג דיון חירום בהשתתפות שר הספורט מיקי זוהר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי.
בהודעה שפורסמה בשם השלושה נאמר כי האכיפה במגרשי הספורט ומחוצה להם תתוגבר, "תוך דגש על מניעת פגיעה בבלתי מעורבים". הדיון צפוי להתקיים בנוכחות ראשי קבוצות הכדורגל והכדורסל, ההתאחדות והמינהלות, המשטרה ונציגי אוהדים. (נדב צנציפר)

דולגופיאט שוב לוהט

פחות משנה לאולימפיאדת פריז 2024, ארטיום דולגופיאט עלה לשני גמרים באליפות העולם בהתעמלות מכשירים באנטוורפן - בקרב־רב ובקרקע, ובכך גם הבטיח רשמית את מקומו בפריז. גם איליה ליובימוב עלה לגמר הקרב־רב. (סתיו איפרגן)