יריבה בהזמנה. שלושה משחקים ברציפות בכל המסגרות ללא ניצחון ודיונים על מעמדו של המאמן הם לא דברים שכיחים במכבי חיפה, בטח לא בשלוש השנים האחרונות. ולכן, למרות שקיימה שלושה משחקי ליגה בלבד, הקבוצה של מסאי דגו הגיעה לנתניה עם הרבה לחץ על הכתפיים, בטח לנוכח פתיחת העונה הטובה של מכבי ת"א.
מצד שני, אם הירוקים מחפשים יריבה שהם יכולים להתאושש על חשבונה, מכבי נתניה עונה על הקריטריון. תשע שנים וחצי היא לא ניצחה את מכבי חיפה – רק בעונה שעברה היא הפסידה לה ארבע פעמים בליגה, לצד ניצחון יוקרתי ברבע גמר גביע המדינה – והרצף נמשך אמש עם 2:3 ששיחרר אצל דגו אנחת רווחה ארוכה. המאמן הצעיר ירד מהגריל, לפחות בינתיים.
1 צפייה בגלריה
yk13614183
yk13614183
(שרי חוגג את הראשון של חיפה, אמש בנתניה | צילום: יאיר שגיא)
מתנות קטנות. מכבי נתניה ומכבי חיפה היו שותפות בקיץ האחרון לסבב השוערים הגדול בליגת העל, וקשה להגיד שהן מרוצות מהתוצאות שלו. עובדה, שני השוערים שלהן היו אחראים לשני השערים הראשונים במשחק עם שתי טעויות גדולות. אחרי עשר דקות של שליטה חיפאית, דווקא נתניה עקצה בצד השני. שריף כיוף לא הגיב טוב לכדור קרן של איתן אזולאי ואיפשר לזלאטנוביץ' לדחוק מקרוב פנימה. שחקני חיפה נכנסו להלם קל, ומי שהגיע לעזרתם היה השוער ממול, רז כרמי, שהתברבר בהרחקת כדור והכשיל את אריק שוראנוב ברחבה. השופט יגאל פריד נעזר ב־VAR כדי לשרוק לפנדל, וצ'ארון שרי עשה מזה 1:1.
שני השערים הבאים היו כבר של כדורגל. בישולים יפים, חלוצים שיודעים מה לעשות מול השוער וכן, גם הגנות רכות שאיפשרו להם לעשות את זה. קודם זה היה סטניסלב בילנקי שמסר לראצ'יד צ'ירינו (שער בכורה לחלוץ מקוסטה ריקה בארץ), ואחר כך שרי שבישל לפרנצדי פיירו.
פיירו שם חותמת. במחצית השנייה חיפה כבר השתחררה, ולמרות שלא הגיעה ליותר מדי מצבים לא היה ספק מי הקבוצה הטובה יותר על המגרש ומי תנצח. החותמת הרשמית הגיעה בדקה ה־62: פיירו מילא את תפקידו כשחקן ציר, עשה צחוק מג'ואל אבו־חנא ושלח ימינה לענאן חלאילי, שדהר על הקו והחזיר לפיירו שבעט פנימה. זה בדיוק מה שהוא צריך לעשות, לא לרוץ לכדורי עומק שנשלחים לעברו.
שרי חזר לעניינים אחרי כמה משחקים פושרים והוא שוב ניווט את משחק הקבוצה והניע אותה קדימה, בנוסף לכדורים החופשיים שלו שתמיד מסכנים את השער. דיא סבע, שמתקשה להשתלב במשחק הקבוצה, שילם הפעם את המחיר ונשאר על הספסל. גם ליאור רפאלוב איבד את מקומו בהרכב ונכנס רק לדקות הסיום.
נדנדת נתניה. נתניה עדיין לא מצאה את עצמה העונה, יום עסל (1:4 על הפועל פ"ת) ויום בסל (הפסד 2:0 להפועל ת"א תוך הצגת יכולת מחפירה). גם אמש היו לה כמה התקפות יפות (מעטות מדי) לצד איבודי כדור (יותר מדי) במרכז המגרש וחדירות בהגנה. לקבוצה יש לא מעט חלוצים טובים והיא קיבלה גם חיזוק בדמותו של איתמר שבירו, שהחליף בדקה ה־29 את איגור זלאטנוביץ' שנפצע, אבל מה יהיה עם החלק האחורי? רן קוז'וך בונה על הבלמים הצעירים מתן לוי ודניס קוליקוב, אבל זה בינתיים לא מספיק. אולי כשהם יתבגרו ויצברו ניסיון זה ייראה אחרת.
משחקי הערב. בית"ר ירושלים תארח (20.30) את הפועל ת"א בהשלמת המחזור החמישי. בליגה הלאומית (19.00): הפועל עפולה – עירוני טבריה, הפועל ר"ג – הפועל עכו, מכבי יפו – כפר־קאסם.