1. בטעם של פעם. בית"ר ירושלים והפועל ת"א כבר מזמן מחוץ למאבקי הצמרת בליגת העל, מביטות מהצד על המסיבה הסגורה שם למעלה, אבל האווירה אתמול בטדי הזכירה לכולם שבכל זאת מדובר בשני מועדני ענק עם יריבות היסטורית וקהלים אדירים. די נדיר לראות בשנים האחרונות את האצטדיון בבירה סולד אאוט עם 27 אלף צופים, מלבד משחקי הנבחרת, וגם אם אתם אוהדים של מכבי ת"א, מכבי חיפה או הפועל באר־שבע – האינטרס הקולקטיבי הוא ששתי הקבוצות הללו יחזירו עטרה ליושנה כדי להוסיף קצת אקשן.
על הדשא, רק קבוצה אחת הזכירה אתמול את ימיה הגדולים, זו בצבע האדום, שבמשחקה הקודם חטפה 5:0 משפיל בדרבי ממכבי ת"א. הפעם הצהוב היה הרבה־הרבה פחות מאיים, והמפורקת התחפשה למפרקת בדרך ל־0:3 מהדהד ולהפסד שלישי לקבוצה של יוסי אבוקסיס.
1 צפייה בגלריה
yk13615923
yk13615923
(אוז'בולט חוגג עם החברים | צילום: עוז מועלם)
2. זה הרכב הגנתי? מאמן הפועל ת"א, מייקל ולקאניס, הפיק את הלקחים מהדרבי ועלה בהרכב זהיר יותר עם שלושה בלמים. יוסי אבוקסיס פתח עם מה שמסתמן כשלישייה הקטלנית החדשה שלו בהתקפה: ירדן שועה, פרד פריידיי ומיירון ג'ורג'. אבל שוב הוכח שמערכים לא מנצחים, אלא שחקנים. ושניים כאלה היו אתמול מעל כולם: אלן אוז'בולט שכבש צמד (36 ו־54) והישאם לאיוס שהבקיע את השלישי (57) וחתום על בישול אמן לחלוץ הסלובני. בכלל, אוז'בולט מרגיש מצוין במשחקים מול בית"ר (הרשית מולה שמונה פעמים – ארבע במדי הפועל חיפה וארבע בהפועל ת"א).
3. הגזענות מרימה ראש. כל המחמאות מגיעות לוולקאניס, שידע להוציא את השחקנים שלו מההלם ולהרים אותם מהקרשים. אין כמו הצגה מול בית"ר, ועוד בטדי, כדי להחזיר את הכבוד. אבל צריך לומר את האמת – המארחים לא הגיעו אתמול למגרש, והשוער שלהם מיגל סילבה נקלע לערב חלש מאוד שעירער את כל ההגנה שלו. ואבוקסיס עוד יצא בזול מהמשחק הזה, כי עם קצת יותר ריכוז – הפועל הייתה משחזרת את התוצאה מהדרבי, רק מהצד הנכון מבחינתה.
ובאופן מסורתי, משחק כל כך טעון לא יכול לעבור ללא אירועים חריגים. זה התחיל מזיקוק שנורה לעבר יציע אוהדי הפועל ת"א מחוץ לטדי, ונמשך בקללות גזעניות שספג מאוויס צ'יבוטה מאוהדי בית"ר שישבו מאחורי הספסל. החלוץ הנסער החליט לנטוש לחדר ההלבשה, ורק אחרי שחבריו שיכנעו אותו לחזור הוא עלה עם הקבוצה למגרש במחצית השנייה.
לאומית. השלמה למחזור השישי: כמה פעמים שמעתם על שער שנכבש בדקה ה־100 – ועוד כזה שקבע שוויון? מחזיקת גביע הטוטו הטרייה של הליגה השנייה, עירוני טבריה, לא האמינה שזה קורה לה, כאשר ספגה מעפולה את ה־1:1 הכי עמוק שאפשר בתוספת הזמן. עילאי עזר היה זה שמחק את היתרון של האורחת משער עצמי של יונתן ליש (53). מכבי יפו - כפר־קאסם 1:0. כבש: יהאב אבו אלשייך (72). הפועל ר"ג - הפועל עכו 0:0. (ספי פסטרנק)