יום לאחר תחילת החגיגות, כולל תערוכה מיוחדת במוזיאון, של 50 שנות פליימוביל, הגיעה הודעה דרמטית על קיצוצים נרחבים בחברה.
פליימוביל סובלת כבר זמן מה מצרות כלכליות, אבל עליות המחירים ודעיכת המכירות הכריחו את חברת האם הגרמנית, הורסט ברנדשטטר גרופ, להודיע על פיטורים מקיפים: 700 אנשים באופן גלובלי (17% מכוח העבודה), מתוכם 370 בגרמניה בלבד (16% מכוח העבודה של החברה במדינה). לפי דוברות החברה, פליימוביל סובלת מירידה דרסטית במכירות וברווחים בשנתיים הפיננסיות האחרונות.
1 צפייה בגלריה
yk13616131
yk13616131
(צילום: שאטרסטוק)
הסיבות ידועות ממשברים בחברות אחרות: משבר הקורונה, המלחמה ברוסיה, הקושי להשיג חומרים, ובעיקר הנסיקה במחירי הפלסטיק. כל אלו הביאו לירידה של 4.3% ברווחי החברה בשנה הפיננסית האחרונה. דמויות החברה המחייכות אמנם נמצאות כמעט בכל חדר ילדים גרמני (ובהרבה מקומות אחרים בעולם) מאז פרצה לשוק ב־1974, אבל נסיבות התקופה כאמור גרמו לירידות חדות במכירות, ומהחברה אף נמסר ביום שישי שהיא מתכננת להעביר את ייצור הדמויות למיקור חוץ.
אבל לדברי אנליסטים בשוק הצעצועים, החברה מעולם לא התאוששה ממותו ב־2015 של הורסט ברנדשטטר, פטריארך החברה, וביצועי החברה סובלים מאז מירידה נמשכת במכירות ובנתח השוק שלה בשוקי צעצועים חשובים. גם השקעות כושלות וחילופי תכופים של מנהלים בכירים, כולל התפטרות של הבוס שטפן הופנר באוגוסט, גרמו לירידה ברווחי החברה.
לדברי עובדים, מאז מותו של ברנדשטטר, השתררה תרבות שלילית בהנהלה, ועובדים, אפילו בכירים, הרגישו שאין הערכה כלפי העבודה שלהם במקום. התרבות הזאת, כללה לפי מסמכים של ועד העובדים, הצקות והשפלות, ויכוחים, אינטריגות והעלבות, והטרדות של אמהות צעירות שחזרו לעבוד, הביאה לפחד בקרב העובדים ולירידה במחויבות שלהם לחברה וברמת הקריאטיביות.