הדולר המשיך להתחזק אתמול ונקבע על 3.861 שקל - שיא של 3 שנים. היורו נסחר גם הוא בעליות מול השקל ושערו נקבע על 4.048 שקל.
במקביל, המסחר בבורסת תל־אביב התנהל אתמול בירידות, לאחר הירידות החדות שנרשמו לילה לפני כן בוול סטריט, שנבעו מנתוני תעסוקה חזקים שיצאו בארה"ב שמשמעותם המשך מדיניות הריבית הגבוהה. מדד ת"א 35 ירד ב־1% ומדד ת"א 125 ירד ב־1.15%.
1 צפייה בגלריה
yk13618166
yk13618166
(צילום: שאטרסטוק)
עליית הדולר, דווקא חודשיים לאחר שדירוג האשראי של ארה"ב ירד במפתיע, נובעת מנתונים טובים שהציג לאחרונה המשק האמריקאי, כאשר הכלכלנים סבורים שסכנת המיתון התרחקה.
בכל הנוגע לשקל, בנק ישראל כבר הבהיר מספר פעמים כי קיים פיחות יתר של לפחות 10% בשערו של המטבע המקומי מול הדולר, וזאת בשל השלכות חקיקת הרפורמה המשפטית ואי־היציבות הפוליטית.

שאלת הריבית

לקראת אמצע אוקטובר יתחילו להשפיע על שער השקל בישראל ההערכות ביחס למדיניות הריבית של בנק ישראל, שיפרסם ב־23 באוקטובר את שיעור הריבית. לפי שעה חלוקות הדעות אם הבנק המרכזי יעלה בעוד רבע אחוז את הריבית כבר באוקטובר. ייתכן גם שלא ישנה אותה ואז יעלה אולי את הריבית בשיעור הזה בדצמבר.
גורמים כלכליים, כולל בבנקים וגם במשרד האוצר, מעריכים שהריבית הבסיסית בישראל שכיום היא 4.75% תגיע בסוף השנה ל־5.0% (השווה לריבית פריים 6.5%) ובכך יסתיים הגל הנוכחי של העלאות הריבית.