כולם יודעים איך קוראים לבת הזוג של לאו מסי, לילדים, איזה כלב יש לו, מה הוא אוהב לאכול אחרי משחקים, מי החברים הכי טובים שלו. לכן זה משונה להיות במציאות כזו: אין לאף אחד מחוץ לחדר הטיפולים של אינטר מיאמי מושג מה קורה איתו כיום.
ב־8 בספטמבר, לפני חודש, הוא עוד כבש את שער הניצחון של ארגנטינה מול אקוודור במוקדמות המונדיאל, אבל לא רק שמאז רב הנסתר על הגלוי, אלא שבקושי יש איזשהו גלוי. מסי החמיץ חמישה מששת משחקיה של קבוצתו, כולל גמר הגביע בו הפסידה ליוסטון, ובפעם היחידה בה עלה למגרש, ב־0:4 על טורונטו בליגה, הוא הוחלף בדקה ה־37.
1 צפייה בגלריה
yk13617960
yk13617960
(צילום: איי-אף-פי, MEGAN BRIGGS)
ההערכות מדברות על קרע קטן בשריר הירך האחורי, אבל המאמן טאטה מרטינו מודאג מכך שהמצב גרוע יותר. כך הוא אמר לתקשורת המקומית – וזה אחרי שבהתחלה עוד ניסה להשקיט את הנושא וטען שמסי בסך הכל סובל מתשישות. על פי העיתונאי קיידן דה ליסה, במיאמי חוששים לחשוף את חומרת הפציעה: לטענתו, מסי מתח את השריר במדי ארגנטינה, ומול טורונטו קרע אותו ועלול לא לחזור העונה (הפלייאוף בארה"ב ייפתח עוד שלושה שבועות). למה למיאמי להסתיר דבר כזה? אך ורק מסיבות כלכליות.

הצד המכוער של העסקה

הטירוף סביב ה־MLS מאז שמסי הגיע בלתי נתפס, וכל הקבוצות שמשחקות מול מיאמי נהנות מכך. זה אינטרס של כל הליגה לתת לאוהדים את התקווה שהם לא הוציאו הון על "סתם" משחק. הכדורגל עצמו עדיין לא מעניין אותם מספיק.
כמה דוגמאות: מחשש שלא יופיע בשיקגו, המארחת הציעה ל־61 אלף רוכשי הכרטיסים – שיא כל הזמנים למשחק כדורגל בעיר – הטבות עתידיות שונות אם יגיעו למגרש, במחשבה מראש על פיצוי; מול טורונטו, המצלמות תפסו אוהדים נוטשים את האצטדיון אחרי שמסי הוחלף, וזה עוד היה לפני ההפסקה; בארה"ב עלו דיווחים על אנשים ששילמו מאות דולרים כדי לצפות במסי, נסעו שעות ארוכות, ולבסוף ליבם נשבר; מיאמי כבר העלתה בעשרות אחוזים את מחירי המינויים לעונה הבאה, ולא רוצה שייווצר פחד מכשירותו של מסי. בינתיים, הפעם האחרונה בה ראו את מסי במגרש היה כאשר ערך אירוע לקידום תפריט הילדים החדש בהארד רוק קפה.
יש פה משהו ברור שחייבים לדבר עליו, כפי שאמר חלוץ נבחרת ארה"ב לשעבר הרקולס גומז: "זה דבר אחד לא לחשוף פציעה, אבל דבר אחר למכור הבטחות שווא לאוהדים בשביל פרסום וכרטיסים". וזה הצד המכוער של סיפור מרתק על סופרסטאר אחד שנכנס ביודעין לפרויקט שיווקי, לא פחות מאשר ספורטיבי.
ליגת האלופות. במשחקים המוקדמים אתמול, אתלטיקו מדריד (בית 5) חזרה פעמיים מפיגור ביתי בדרך ל־2:3 על פיינורד. בבית 8, אנטוורפן איבדה יתרון 0:2, החמיצה פנדל בדקה ה־97 והפסידה בבלגיה 3:2 לשחטאר דונייצק (ללא סתיו למקין הפצוע).
פורסם לראשונה: 00:00, 05.10.23