רובי קין הצהיר לקראת המשחק של מכבי ת"א בגנט, כי מדובר במבחן הגדול ביותר של הקבוצה מאז שהגיע לאמן אותה. היא נכשלה בו עם הפסד (2:0) ראשון העונה ב־14 משחקים בכל המסגרות, וגם היכולת שלה הייתה חלשה.
מכבי אמנם פגשה את המדורגת שנייה בבלגיה, שלא הפסידה העונה בליגה שלה, אבל בחמשת המשחקים שקדמו למפגש אמש בשלב הבתים של הקונפרנס־ליג, הקבוצה של עומרי גאנדלמן ניצחה רק פעם אחת.
1 צפייה בגלריה
yk13620109
yk13620109
(טיסודאלי מנצח את מכבי ת"א, אתמול | צילום: OLIVIER HOSLET/EPA)
הבלגים ביטלו במחצית הראשונה את מכבי ת"א, שמעבר להבלחות יפות אבל חסרות יעילות של פליסיו מילסון לא הצליחה לנפק אפילו מהלך התקפי סביר אחד. גם גנט לא ממש הרשימה, אבל בדקה ה־40 היא ניצלה בור במרכז ההגנה והמרוקאי טאריק טיסודאלי דהר לבד מול רועי משפתי וכבש.
מכבי ת"א שיפרה את היכולת אחרי ההפסקה, אבל רק לעשר דקות, כשגם הכניסה של דור תורג'מן בדקה ה־68 לא הזניקה את משחק ההתקפה של מכבי. ערן זהבי לא בא לידי ביטוי בכלל. בדקה ה־73 הגיעה העצירה של המשחק כשהחלוץ הניגרי גיפט אורבן קיבל כדור מדויק לראש ונגח מחמישה מטרים, אבל משפתי זינק והדף.
קין היה מאוכזב מהיכולת של המגינים רוי רביבו ואיבן מאסון והחליף את שניהם בדקה ה־75, אלא שבדקה ה־90 נפסק לזכות גנט פנדל אחרי שאופיר דודזאדה הכשיל את טיסודאלי ברחבה. המרוקאי עצמו בעט פנימה מהנקודה הלבנה בדרך לצמד וניצחון 0:2.
מכבי ת"א: משפתי, מאסון (75 אבישי כהן), לוקאסן, ניר ביטון, רביבו (75 דודזאדה), ואן אובריים (89 דוידה), פרץ, דן ביטון (68 תורג'מן), קניקובסקי, מילסון, זהבי.

סכנין איבדה נקודה

חמישה מחזורים מפתיחת העונה בליגת העל ולקבוצה שלישית כבר הופחתו נקודות. אחרי בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, גם בני־סכנין נענשה על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. לסכנין הופעל העונש על תנאי והופחתה אתמול נקודה אחת ממאזנה, בנוסף לקנס של 40 אלף שקל, על הדלקת אבוקות והתנהגות אוהדיה במשחק מול מכבי חיפה (1:1) בסמי עופר.
שלושת הדיינים, ישראל שמעוני, נועם ליובין וגיורא לנדאו, קיבלו את ההחלטה פה אחד ורשמו, בין השאר, בפסק הדין: "נראה כי הנאשמת החלה את העונה כאשר אוהדיה עוסקים כמעט מדי שבוע בהשלכות חפצים, הפעלת אמצעים פירוטכניים, השמעת קריאות גזעניות וכו'. לצד זאת, לא נוכחנו כי הנהלת הקבוצה נוקטת צעדים של ממש על מנת למנוע את העבירות או לתפוס את אותם פורעים ואשר על כן בשלה העת על מנת להפעיל את עונש התנאי כבר עתה".
מבני־סכנין נמסר בתגובה לעונש: "מצער מאוד לראות את בית הדין מקבל בחפץ לב את העבירות אשר באות מקהל סכנין כ'נסיבות מחמירות'. ברגע שבית הדין נרתם למדיניות המפלה של התובע מטעם ההתאחדות, הולך ונמס כל טעם של הגנה כל שהיא. סכנין תגיש ערעור על ההחלטה".
(נדב צנציפר)
הפועל חיפה. הקשר האחורי הגמבי סולימאן מארה, שהגיע ארצה באיחור בגלל שדרכונו כובס, לא עבר את הבדיקות הרפואיות, ובעקבות כך הוחלט בקבוצה לרדת ממנו. (איתן גליקמן)