פתאום קם אחד, אלירן עטר, שכבש את הפסגות המושלגות ביותר של הכדורגל הישראלי – כבש עם ימין, שמאל, במספרת שאי־אפשר להוציא מהראש אי־שם ב־2009 נגד נתניה - ונעלם. באמצע העונה, באמצע הכל.
אז עטר ביקש לעזוב את הארץ כדי "לנקות את הראש", כמו שנמסר. המסקנה הפשוטה היא שהראש שלו לא נקי.
עטר הסכים לרדת לראשונה בחייו ללאומית, כדי להחזיר לבמה הראשית את הקבוצה שבה פרץ. מעין מחווה ספורטיבית מקסימה. בתקופה האחרונה, למרות הראש הלא נקי, עטר הבקיע פעמיים ובישל, תוך שהוא מוביל את בני־יהודה לצמרת הגבוהה עם שלושה ניצחונות רצופים.
האיש בן 36. בגיל כזה פעולה שנראית פשוטה כמו לנקות ראש עלולה להיות סוף קריירה. יש דיבור שיחזור בקרוב. הלוואי. יהיה טרגי אם המשימה האחרונה לא תושלם.
+++
גם ותיקי מכבי יפו, ויש ותיקים בקבוצה הזו, בולגרים מימי מגרש הפחים, לא זוכרים מתי קיבלו חמישייה. אם תשאלו את האוהדים, הסיבה ברורה לגמרי. לפני שבועיים או שלושה החליטו קברניטי יפו לעשות מהלך, ולשנות שם. המועדון שבגלגולו החדש נקרא מכבי קביליו יפו החליט לוותר על שמו של הרצל קביליו ז"ל, שוער העבר המפואר, ולחזור לשם הישן. כלומר להיקרא רק מכבי יפו.
מאז צרות בצרורות בקבוצה שלי, שפתחה את העונה משוגע. פצועים, גולים שטותיים, שלושה הפסדים רצופים; כולל בגמר גביע הטוטו בשבוע שעבר, כולל חמישייה מבישה אתמול מעירוני קריית־שמונה. חמישייה בבעיטות מקילומטר וחצי, בעצמי, במה לא.
לא יודע מה ייגמר עם השם. מה שבטוח, קביליו ז"ל, אחד שעצר כדורים עם הידיים, עם רגליים, עם הלב, לא היה מקבל חמישייה כזו.
+++
שאלה. נגיד התאכזבתם מליגת האלופות. הארבע שנתנה ניוקאסל לפ.ס.ז' ביאס אתכם, חשבתם יהיה יותר. ונגיד אתם משתוקקים לעוד גולים. המשחק בין מכבי הרצליה לראשל"צ נראה לכם רעיון טוב?
זהו, שאני לא סגור. אתמול בכל מקרה נפגשו שתי קבוצות שכבשו יחד, יחד, עשרה שערים. האפס־אפס שאיתו נגמר המשחק היה אחד האירועים הכי צפויים בהיסטוריה.
תוצאות אתמול: כפר־קאסם - בני־שפרעם 1:3. לכפר־קאסם: יהאב אבו אלשייך (62), פאדי זיידאן (66, 87). לשפרעם: עידן שמש (26). קריית־שמונה - יפו 1:5. לקריית־שמונה: אלפרדו סטיבנס (4, 73), דוד דגו (37), עצמי (גיל יצחק 56), יאיר מרדכי (79). ליפו: גיל יצחק (57). רונן פרץ מיפו הורחק (61). טבריה - נוף הגליל 0:2. אחמד עאבד (67), איתן וולבלום (84). אום אל־פאחם - עפולה 1:1. לאום אל־פאחם: עצמי (טל כחילה 55). לעפולה: זיו בן־שימול (39). הרצליה - ראשל"צ 0:0. רועי רבינוביץ' מהרצליה (90) הורחק. (ספי פסטרנק)