ארטיום דולגופיאט זכה אתמול לראשונה בקריירה במדליית זהב באליפות העולם בהתעמלות, כאשר ניצח בתרגיל הקרקע עם ציון של 14.866 נקודות. כזכור, המתעמל הישראלי הוא גם האלוף האולימפי בתרגיל הזה, וזכה פעמיים (2020 ו־2022) באליפות אירופה, ובעבר היה פעמיים סגן אלוף העולם.
בגמר השיג דולגופיאט ציון פחות טוב ממה שהשיג במוקדמות - 15.100 נקודות - אבל שמר על אותה הדומיננטיות כאשר שוב נראה גדול על המתחרים שלו. הוא הקדים את קאזוקי מינאמי היפני (14.666) ומילאד קארימי הקזחי (14.600). עוד לפני כן, הבטיח דולגופיאט את מקומו בפריז 2024 בזכות העלייה לגמר, ויהיה האלוף האולימפי הישראלי הראשון שינסה להגן על התואר שלו במשחקים האולימפיים.
1 צפייה בגלריה
yk13620905
yk13620905
(צילום: איי-פי, Geert vanden Wijngaert)
"זה יכול היה להיות היום הכי שמח בשבילי ובשביל המדינה, אבל הוא לא כזה", אמר דולגופיאט לאחר התחרות, כאשר התייחס למלחמה שפרצה בישראל. "רוצה לשלוח לכולם הרבה כוח, חיבוקים ובריאות".
בשיחה עם ynet אחרי הגמר הוסיף דולגופיאט: "הפלאפון שלי היה פתוח ובבוקר הוא התחיל לאותת לי שיש צבע אדום בישראל, בבוקר של גמר אליפות עולם. בהתחלה עוד כיביתי ולא הבנתי את סדר האסון, רק אז ראיתי את מה שקורה בארץ, היה לי ברור שאם אני לא מכבה את הפלאפון ועוקב אחרי האירועים שלא ידעתי באותו הרגע לאן זה יגיע, לא אוכל ללכת לתחרות. זה מאוד השפיע עליי מהבוקר, אני רועד מארוחת הבוקר. קיוויתי שדברים יסתדרו, חשבתי בהתחלה שמדובר באזעקות ואני סומך על כיפת ברזל שלנו, לצערי הרב זה הגיע לאסון. זה השפיע עליי, היה לי קשה מאוד להתנתק, כשהגעתי לאולם אמרתי לעצמי שאני חייב להיות בתחרות וזהו".
היית מאופק מאוד אחרי הזכייה.
"לא יכולתי לחגוג, חשבתי רק על המצב בארץ. לא הייתה לי טיפת שמחה. שמעתי את התקווה והיו לי דמעות בעיניים, הייתי עצוב, גם על הדגל שמנו את הפסים השחורים".

בית מלא מדליות

דולגופיאט הגיע לאליפות העולם בשנה שעברה כאלוף אירופה עם פציעה בכף הרגל, ולא הצליח להעפיל לגמר. התוצאה הייתה מעט מדאיגה בכל הנוגע להכנות לפריז, מה גם שבהמשך 2022 התמודד המתעמל הישראלי עם קרע חלקי ברצועת כף הרגל, אולם לאחר מכן הוא הרגיע את כל האוהדים: למרות הפציעה, הוא זכה במדליית הכסף באליפות אירופה, ובתקופה האחרונה חזר לכושר שיא וזכה במדליית זהב בגביע העולם בגרמניה. כאמור, בתחרויות החשובות האחרונות דולגופיאט הציג תרגילים ברמה גבוהה מאוד, כזו שהמתחרים לא הצליחו להגיע אליה, ואם בחודשים הקרובים יישאר בריא וישמור על היכולת הזו, הוא יגיע לתחרות האולימפית כפייבוריט מובהק - לא רק לזכייה במדליה כלשהי, אלא לזכייה שנייה ברציפות בתואר הנחשק.
למרות גילו הצעיר יחסית (26), דולגופיאט הוא אחד הספורטאים המעוטרים אי פעם בישראל. לאורך הקריירה, הוא זכה בתשע מדליות באליפויות העולם, אירופה וכמובן מדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו לפני קצת יותר משנתיים. בנוסף, דולגופיאט זכה במדליית הכסף בתרגיל הקפיצות באליפות אירופה ב־2020.
הישראלי העפיל גם לגמר הקרב־רב באליפות העולם, שהתקיים ביום חמישי, אך החליט לוותר על ההשתתפות בו כדי להתמקד בהכנות לגמר תרגיל הקרקע. באותו גמר השתתף איליה ליובימוב, חברו של דולגופיאט למכבי ת"א, שסיים במקום ה־18.