קבוצת התיירים הישראלית שסיירה אתמול באתר הארכיאולוגי המצרי עמודי פומפיוס לא תיארה לעצמה שככה יסתיים הטיול במדינה השכנה: 17 התיירים הסתובבו באתר המפורסם כשלפתע, ללא כל אזהרה, שוטר מצרי שמוצב במקום פתח באש לעברם. הוא הרג שני ישראלים וגם את המדריך המצרי. כמו כן פצע באופן בינוני אזרח ישראלי.
חברי הקבוצה התקשרו מיד לקרובי משפחתם בארץ, ואלה קישרו אותם לחדר המצב של משרד החוץ. "יורים על האוטובוס שלנו. תצילו אותנו. יש הרוגים ופצועים", צעקו בטלפון. הביטחון הלאומי המצרי איתר את הישראלים במהירות והושיט להם עזרה. הפצוע הישראלי פונה לבית חולים ועבר ניתוח. כל הקבוצה נלקחה באבטחה כבדה לבית החולים המשטרתי, שם אובטחה.
2 צפייה בגלריה
yk13622369
yk13622369
(צילום: Mostafa Hassan, אי-פי)
אחד הנרצחים בפיגוע הוא אלון שמלי, מאמן קבוצת נערים א’ בהפועל ת”א. שמלי ז”ל, בן 34 במותו, היה מורה לספורט בבית ספר “ראשונים” בבת-ים. במועדון ספדו: “היה איש מוערך מאוד במחלקה, שחקניו מספרים שתמיד השקיע בשחקנים ודחף אותם להשתפר. כמה כואב. יהיה זכרו ברוך”.
גורמים בישראל מעריכים שיש קשר בין הפיגוע הנוכחי לפיגוע הטרור שהיה ביוני השנה, אז שוטר מצרי הרג שלושה לוחמי צה"ל בגבול בין המדינות. "אז אמרו עליו בתקשורת המצרית שהוא שהיד וגיבור, וזה מסביר למה זה קרה שוב", אמר גורם מדיני ישראלי.
2 צפייה בגלריה
yk13622873
yk13622873
אלון שמלי ז”ל
בתוך כך, שני עורכי דין ותיקים ומפורסמים במצרים, טארק אל־עוסי ומונתסר זיאת, מובילים "תנועת התנגדות" לכוונת שירותי הביטחון של מצרים להעמיד לדין את השוטר היורה. "זה מבצע גבורה", הכריז אתמול עו"ד אל־עוסי, וקרא לשלטונות מצריים "לחשוב פעם נוספת לפני שמעמידים לדין את השוטר הגיבור".