אבל כבד נפל גם על עולם הספורט עם היוודע מותו של הכדורגלן לשעבר ליאור אסולין, שנרצח במסיבת הטבע בקיבוץ רעים.
1 צפייה בגלריה
yk13622695
yk13622695
ליאור אסולין ז"ל
(צילום: עוז מועלם)
אסולין הגיע למסיבה כדי לחגוג את יום הולדתו ה־43, שחל ביום שישי האחרון. שלשום בבוקר הוא הוכרז כנעדר ומשפחתו החלה במאמצים לאתר אותו, אך אתמול נמצאה גופתו.
אסולין כיכב בתחילת שנות ה־2000 בליגת העל. הוא גדל במכבי הרצליה, שיחק בבני־סכנין והיה חלק מהזכייה ההיסטורית שלה בגביע המדינה, ובהמשך שיחק בבית"ר ירושלים ובבני־יהודה. בשיאו זומן למבחנים בקבוצת הפאר הצרפתית מארסיי, אבל לא הוחתם. הוא עבר גם בהפועל ת"א, הפועל באר־שבע והפועל פ"ת, ובסך הכל כבש 90 שערים ב־284 משחקים בליגת העל. בשלהי הקריירה שיחק בעיקר בליגות הנמוכות עד שפרש.
ב־2021 נשפט ל־19 חודשי מאסר לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון ב־30 מקרים של סחר בסמים, כחלק מפרשת "טלגראס". הוא ריצה את עונשו בכלא מעשיהו ושוחרר אחרי שמונה חודשים, בזכות התנהגות טובה. "בכלא התחזקתי נפשית, פיזית ורוחנית", סיפר בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו־ynet. "יש לך זה הרבה זמן לעשות סדר במחשבות, חשבון נפש. התחלתי להתקרב לדת. פתאום לשבת הייתה משמעות, רוגע לנשמה. מה שהחזיק אותי שפוי זו הידיעה שכשאני יוצא משם, אני עושה כל מה שאפשר כדי לא לחזור. קם, עובד, משקם את החיים שלי ואת היחסים עם המשפחה והילדים".
המועדונים שבהם שיחק והשחקנים ששיתפו איתו פעולה לאורך השנים ספדו לו. בהפועל ת"א נפרדו: "עצב גדול. אנו מבקשים לשלוח חיזוקים לבני משפחתו של ליאור בשעתם הקשה". מבני־יהודה נמסר: "המועדון משתתף בצער המשפחה. ליאור תמיד יישאר חלק ממשפחת בני־יהודה". בבית"ר ירושלים הבטיחו להנציח את אסולין כמו "את אוהדי הקבוצה שנרצחו ונפלו בקרב". בבני־סכנין הוסיפו: "נימוסיו המיוחדים חרותים בלבבות מכריו. אנו כאובים עליו מאוד ונושאים את תפילותינו לבורא עולם שיקבל אותו ברחמיו".
אבירם ברוכיאן, ששיחק עם אסולין בבית"ר, ספד: "היינו חברים טובים גם אחרי הכדורגל, תמיד דיברנו על המשפחה ותמיד ביקשתי ממנו לשמור על הילדים שלו. הוא היה אדם עם לב זהב". שוער העבר לירן שטראובר כתב: "רצינו לדעת שאתה מתחבא איפשהו ועוד מעט תצא, אבל הנורא מכל קרה. נוח על משכבך בשלום, חבר יקר".

הכדורגלן ששרד ונפצע קשה

הכדורגלן בן בנימין (29), בלם מ.ס קריית־ים מליגה א' צפון, היה גם הוא במסיבת הטבע ברעים ונפצע קשה. השחקן ובת זוגו, שנפצעה גם היא, פונו לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקטוע את רגלו בעקבות פגיעות קשות מרימון שהשליכו המחבלים אל המיגונית שבה הסתתר עם חברתו. "כרתו לו את הרגל", שיחזר אביו. "הם לא יודעים איך פינו אותם. בן בשוק, אבל הכי חשוב שהם בחיים".