אחת הבעיות שהתגלו עם תחילת המלחמה בדרום היא המחסור בפירות ובירקות בשווקים וברשתות המזון, וכן מחסור של חלק מהמוצרים.
אילן שבע מחברת ביכורי שדה אמר כי ניתנת עדיפות לצה"ל ולבתי החולים. "מיום שבת בצהריים וסביב השעון, המלגזה לא נחה. כבר במוצאי שבת הוצאנו סחורות לסורוקה. אנחנו נותנים כעת דגש ועדיפות לחיילי צה"ל ולבתי החולים, גם על חשבון הרשתות. העמסנו עגבניות מהעוטף מהיישוב מבטחים עבור צה"ל".
לדבריו, "פירות לא חסר. בראשית מהצפון מספק תפוחים, אגסים ונקטרינות. יש לנו מלאי גדול בזכות היבוא שביצענו, שהיה מיועד לשווקים סיטונאיים ומופנה כעת לסופרים. יש מספיק עגבניות מטורקיה, ומלפפונים ממושב אחיטוב, גם בצל, גזר וקישואים יש הרבה. חצילים חסר מאוד כי הרוב מגיע מהעוטף ובערבה עוד לא התחילו לקטוף. הבעיה העיקרית זה הלוגיסטיקה, אבל נתגבר".
חקלאים מעוטף עזה אמרו אתמול ל"ממון" כי כל הנגב המערבי כבר שלושה ימים ללא מים בעקבות פגיעה בקו מתח שמונע את ההשקיה הממוחשבת בשדות, ולא ניתן להגיע אליו בשל הנחיית הצבא. "אם לא יימצא פתרון מיידי, אחרי המלחמה יהיה מחסור גדול בירקות".
בתנובה אמרו אתמול כי המפעלים עובדים כולם, אך האתגר הוא להפיץ את הסחורה. יש מחסור במחלקים שחלקם גויסו למילואים. במרכז ובצפון עובדים כמעט כרגיל". מאסם נמסר כי המפעל בשדרות שמייצר ביסלי, רטבים, קטשופ ופתיתים מושבת עקב הנחיית הצבא. שאר המפעלים עובדים ובשלב זה אין עדיין מחסור במוצרים. שלושת מפעלי שטראוס בדרום לא עובדים: ברור חיל - טעם הטבע – יצרנית הסלטים הטריים; יד מרדכי; ומפעל המלוחים בשדרות. כרגע אין עדיין חוסרים אבל יש מחסור בעובדים שגויסו ולכן יש עיכובים בהפצה.
בעיה נוספת שעלתה אתמול היא מחסור קשה בעובדים ברשתות המזון. עובדים גויסו או אין להם מסגרת לילדים, וישנם עובדים שקיבלו בשורות קשות ומתקשים להתאושש ולחזור לעבודה. על כל אלה נוספו עובדים מהמגזר הערבי שחוששים להגיע וכך נותרו רשתות מזון רבות עם מצבת כוח אדם חסרה מאוד ומתקשים לספק שירות. בעיה קשה יש במשלוחים ואתמול החליטו ברשת שופרסל להפסיק כ-90% מהמשלוחים ולהפנות את הלקוחות לסניפים.