בעקבות הפגיעות מאלפי הרקטות שנורו לעבר ישראל פתחה רשות המסים מוקד קרן פיצויים המטפל בנזקים הישירים שנגרמים לרכוש הפרטי והעסקי של אזרחי מדינת ישראל. הערכה היא שמדובר על מאות בתים שנפגעו. אתמול פירסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את מספר הטלפון של המוקד שזמין לפנייה לכל מי שנפגע באופן ישיר. המוקד הטלפוני זמין לפניות הציבור בין השעות 08:15 ל־19:00, עד להודעה חדשה. ניתן להתקשר למוקד בטלפון *4954.

הופסקה הזרמת הגז ממאגר תמר

משרד האנרגיה הורה אתמול על הפסקת הגז ממאגר תמר. הנהלת המאגר מפסיקה את ההזרמה במצבים ביטחוניים רגישים לפי הוראות משרד האנרגיה, שמקבל אותן ממשרד הביטחון.
הזרמת הגז מתמר נעשית דרך אסדה הממוקמת כ־20 ק"מ מחוף אשקלון. משם מוזרם הגז בצינור בודד למתקן קליטה באשדוד. גם ב־2019 הופסקה הזרמת הגז מהמאגר בעקבות הערכת מצב ביטחונית. בעקבות הכניסה למלחמה, עברו מאגרי הגז למצב חירום. במצב כזה עוברת הזרמת הגז לארץ למאגרי לווייתן וכריש, שמגדילים את ההזרמה היומית כדי לחפות על השבתת תמר. אסדת לווייתן, שהמאגר שלה מיועד ברובו ליצוא, מצויה מול חופי זכרון יעקב ופוריידיס, במרחק כ־10 ק"מ מהחוף, וההגנה עליה באמצעים יבשתיים (כיפת ברזל) נוחה יותר.
נווית זומר

ההוצאה לפועל: לא יוטלו עיקולים על חייבים

בשל המצב הביטחוני יפעלו לשכות ההוצאה לפועל במתכונת מצומצמת ויטופלו עניינים דחופים בלבד. בין השאר לא תהיה קבלת קהל ולא יוטלו עיקולים על חייבים. כמו כן מוקד רשות האכיפה והגבייה יפעל עד השעה 16:00 במתכונת מצומצמת. בקשות דחופות כמו למשל בקשת חייב לעיכוב או לביטול פינוי מדירת מגורים, בקשה לביטול פקודת מאסר, ביטול עיקול משכורת יישלחו בין השאר בפקס או במייל.
ליטל דוברוביצקי