סלבריטאים אמריקאים למדו לאורך השנים כי יש נושא אחד שממנו עדיף להם לברוח: הסכסוך הישראלי־פלסטיני. לא משנה מה יגידו, האינטרנט יגיב באלימות. מי שניסה ונכווה בדרך כלל לא אומר יותר שום דבר, כי למה לו. זה רק כאבי ראש ויחצנים כועסים. מהבחינה הזו, התגובה של הוליווד ושלוחותיה השבוע הייתה גם קצת אחרת, אבל גם בדיוק כמו בהתלקחויות עבר.
קצת אחרת כי אנשים באמת הזדעזעו. לא קל להוציא ממדונה תגובה פומבית אותנטית, אבל זה קרה. לא פשוט לגרום לבונו להתחיל הופעה בלאס־וגאס עם הקדשה למשתתפי פסטיבל בישראל שנטבחו כשהם מקשיבים למוזיקה, אבל זה קרה. ספק אם מארק האמיל, לוק סקייווקר המקורי ואחד האייקונים התרבותיים האהובים בארה"ב, חשב שיעלה אי פעם ציוץ עם דגלי ארה"ב וישראל, אבל זה קרה. זה קרה כי התמונות הפכו גם את המעיים של מי שבדרך כלל גוללים וממשיכים האלה, וגם כי למה שמגיע מההנהגה הפוליטית יש תמיד השפעה - במקרה הזה, ג'ו ביידן, נשיא ציוני אוהב ישראל.
1 צפייה בגלריה
yk13623488
yk13623488
(צילום: JULIEN DE ROSA, אי-פי-איי)
מה שלא היה שונה, זה שעדיין רוב הסלבס שהגיבו הם יהודים. אפילו למראה זוועות שהרגישו כמו תמונות מהשואה, עדיין היה מדובר בעיקר בנטלי פורטמן, איימי שומר, ליב שרייבר, שרה סילברמן, ג'יימי לי קרטיס וגל גדות. כולם כוכבים הוליוודיים של ממש וחשוב שהם העלו פוסטים בלב שבור, אבל דווקא הם סימנו כי צריך להיות מוטרדים במבט לעתיד.
זה לא שיש כזאת משמעות גדולה למה שסלבס אומרים, הם לא קובעים מדיניות, אבל חלק מכל מלחמה היום נמצא ברשתות החברתיות ובדעת הקהל, ואסור לזלזל בפוסט של כוכב הוליוודי עם מיליוני עוקבים. לכן גם ההרכב של הסלבריטאים שהגיבו השבוע צריך להדאיג, ולא פחות מכך, הגיל שלהם. אין כאן כמעט אף צעיר, אין מישהו לא צפוי, אין מי שדבריו יכולים להשפיע על הדור הבא. היה מרגש לראות את דגל ישראל בכיכרות ועל האמפייר סטייט בילדינג, אבל מתחת לפני השטח האדמה בארה"ב זזה - צעירים אמריקאים יותר ויותר מתנתקים מישראל, זה בולט כמעט בכל תחום חיים, ואפשר היה לראות את זה גם השבוע. אחרי שהגיהינום הנוכחי יסתיים, מישהו יצטרך לשקם את ההריסות גם בפינה הזו.
יוצא דופן. בונו