בסניפי אחת מרשתות המזון במרכז לא פסקו אתמול הכרזות שהזהירו את הקונים שלא להגיע לקופה עם יותר משני קרטוני חלב ומגש ביצים אחד. הסניף, כמו שאר מתחריו, היה מלא בקונים. מרגע ההודעה של פיקוד העורף שקרא לציבור לאגור מזון, מים מינרליים ובטריות, הציבור נכנס לפאניקה והסתער על רשתות השיווק. גם הודעת ההרגעה שנמסרה לאחר מכן, שמדובר בהוראות שגרתיות בלבד לא עזרה. התוצאה הייתה מדפים ריקים ברשתות.
עיקר ההתנפלות הייתה על המים המינרליים, שאזלו כבר בשעות הבוקר, והביצים. גם שימורי הטונה הפכו ללהיט. מסבב שערך "ממון" בנקודות מכירה שונות במרכז עלה כי יש מחסור בעיקר במים מינרליים ומזון יבש, ללא סיבה אמיתית. מי השתייה מהברז בישראל באיכות טובה, ואין מניעה למלא בקבוקים ריקים במקום לרכוש מים מינרליים יקרים.
הלחץ של הקהל פגש, לצד החוסרים, גם חוסר בעובדים שהוסיף לתורים בקופות. מרשתות השיווק נמסר: "המלאים יחודשו, אבל ייקח זמן". ההתנפלות של הציבור לא הייתה רק על מוצרי מזון, וברשת מחסני חשמל דיווחו אתמול כי במהלך הלילה נרכשו באתר הסחר של החברה כמות של טרנזיסטורים, סוללות ופנסים הזהה לכמות שנמכרת בשנה שלמה.
בעקבות התנפלות הציבור שיצרה חוסר בסופרים, ביקשה אתמול רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון לנסות ולהרגיע ומסרה: "אין מחסור במוצרים, אין פערים בשרשרת הייצור ולא בשרשרת האספקה. נמלי הים פתוחים, האוניות מגיעות, ואין סיבה להצטיידות הדחופה הזאת".
אתמול התברר כי הנהירה של הציבור לסופרים משתקפת היטב בנתוני השימוש בכרטיסי אשראי. לפי ישראכרט היקף השימוש בכרטיסי אשראי לרכישות בתחום המזון זינק בימים ראשון־שני ב־60% לעומת הנתונים בתקופת שגרה.