בזמן שהרפתנים בדרום מלקקים את הפצעים ומתמודדים עם הפגיעה הקשה בעקבות המלחמה - לוחצים היבואנים לפתוח את שוק החלב ליבוא, דבר שעלול להנחית מכה נוספת מעבר לפגיעה ברפתות. "אנחנו נלחמים בשיניים להחזיק את הרפתות והיישובים בעוטף עזה, נרצחו לנו רפתנים ילדים והורים - אנחנו מבקשים לא לפתוח שוב את יבוא החלב ללא תיאום איתנו ולא לעשות צעדים חד־צדדיים בזמן שאנחנו נלחמים על הבית", כך כתב אתמול ליאור שמחה העומד בראש איגוד יצרני החלב המייצג את רפתני ישראל למנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר.
תוקפו של הצו ליבוא החלב בפטור ממכס פג לפני שבוע ושר האוצר הכריז כי יאריך אותו בחצי שנה נוספת, אך מבדיקת ממון עולה כי טרם נחתם הצו החדש וכרגע לא ניתן לייבא חלב, אלא אם ישולם עליו 40% מכס מה שהופך את היבוא ללא כדאי. מהאוצר נמסר בתגובה כי החתימה על הצו החדש בעבודה.
רק אתמול נהרג רפתן מכיסופים שיצא לרפת להאכיל את הפרות מפגיעה של מחבל שעדיין הסתתר בשטח. לפי מועצת החלב, הרפתות בעוטף ספגו פגיעה קשה.
לדברי ליאור שמחה יש 7 רפתות עם אלפי פרות שעדיין לא ניתן להגיע אליהן, מתוכן 5 רפתות שלא טופלו והפרות עלולות למות. החבר'ה שלנו נלחמים בשיניים להחזיק את הרפת בניר יצחק. החתן של הרפתן שם נחטף והוא קם בבוקר לחלוב כדי להחזיק את הרפת, שלא נדבר על נירים, כפר עזה, בארי ורעים. לאשר כעת המשך יבוא החלב זה סוף הדרך מבחינתנו".
מנגד רמי לוי קרא לאוצר לזרז את החתימה על הצו. לדבריו בכוונתו במיוחד כעת כשיש שיבושים באספקה – לייבא 2 מיליון בקבוקים מפולין: "אני רוצה לעשות תוכנית עבודה מול המחלבה בפולין למשך החודש הבא ולא יכול. כרגע אי־אפשר לייבא כי הסתיים הצו ולא קיבלתי תשובה לגבי מתי ייחתם הצו הבא".