זעם רב בקרב בעלי העסקים בעוטף עזה על משרד האוצר שלא ביטל מיידית את כל התשלומים והדיווחים למאות העסקים ביישובים. בעלי עסקים ורואי חשבון שמייצגים אותם הגיבו על הודעת רשות המסים שתשלומים ודוחות יידחו בשלושה עד עשרה ימים.
נשיא לשכת רו"ח חן שרייבר אמר: "לא ראיתי עוד אטימות כזאת. אנחנו מקבלים עשרות פניות של בעלי עסקים והמייצגים שלהם ששואלים אם באוצר לא מבינים מה התרחש בעוטף עזה. אנחנו נדאג לבטל את כל התשלומים והדוחות עד זמן רב אחרי שהמלחמה הנוראית הזאת תסתיים".
1 צפייה בגלריה
yk13627435
yk13627435
(צילום: שלומי יוסף)
יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס: "שוחחתי עם מנהל רשות המסים על עדכון הכרחי ונדרש להקלות לבעלי עסקים שפורסמו אמש על ידי רשות המסים. הסברתי כי לא ייתכן, סביר או אף הוגן שבין ההקלות שניתנו תהיה דחייה של שלושה ימים בלבד בדיווחים השוטפים לרשות המסים ובסך הכל 10 ימי דחייה בהטלת עיקולים והליכי אכיפה וגבייה. דנו בשינויים הנדרשים וההכרחיים כדי ליצור ודאות והקלות אמיתיות לציבור. חווינו ארועים זוועתיים וקשים מנשוא וצפויה לנו מערכה קשה וארוכה על הבית, תקופה שבה החוסן של העורף ככלל והמגזר העסקי בפרט, נדרש ונחוץ בעוצמה רבה ולכן נדרשות פעולות והקלות משמעויות מצד האוצר כדי לייצר יציבות בעורף".
מנהל רשות המסים החדש שי אהרונוביץ' אמר ל"ממון" בתגובה: "כרגע דחינו אמנם רק בשלושה ימים עד שבוע תשלומים ודיווחים, אבל אנחנו בוחנים את המצב ומקיימים דיונים ותוך ימים נודיע על דחייה נוספת. אנחנו ממש מבינים מה קורה. אני מבטיח שתהיה דחייה הוגנת".
אהרונוביץ' סייר אתמול ביישובי עוטף עזה וראה בעיניו את הנזקים העצומים שנגרמו ליישובים ולמקומות העבודה.
גורם ברשות המסים אמר כי "עם זאת, לא תהיה דחייה גורפת. הרי לא נדחה את תשלומי המסים לשופרסל או למפעל שמעסיק אלפי עובדים, אבל בהחלט נתחשב בעסקים הקטנים".