מי האמין שאחד הדברים הכי מבוקשים בארץ יהיה קרשים לחסימת דלת הממ"ד, אך לצערנו ברוח התקופה שנכפתה עלינו, צצות ברחבי הארץ יוזמות ליצירת מעצורים עשויים עץ. אחת היוזמות הפרטיות המרגשות היא של בן שוחט (40). בסדנה מאולתרת בקומת החניה לצד המחסן שלו בבניין חדש ברמה"ש פרוסים עשרות קרשים בגדלים שונים, חלקם שאריות מיטה או רהיטים אחרים שכבר לא בשימוש. בימים האחרונים הם הוסבו לשימוש החדש והלא שגרתי – מעצורים לדלת הממ"ד. שם, לצד פנס נטען, נמצא שוחט כל יום מהבוקר עד הערב כבר משבת, עובד, חותך ומשייף קרשים. הוא עובד כל עוד יש לו חומרים לעבוד איתם, ואלו מגיעים אליו מדי יום ממתנדבים ואזרחים מודאגים. חשוב לציין שלפי ההנחיות אסור לפרק את ידית הממ"ד או חלקים מהדלת, וכך נולד האלתור הזה.
1 צפייה בגלריה
yk13628195
yk13628195
("שולח לאנשים קרשים עם מוניות". בן שוחט)
בשגרה עובד שוחט בחברה שעוסקת בלחצי מים ובמקביל מתקן כבר 26 שנה ציוד סקי וקרשי סנובורד, לצד הדרכת גלישה על שלג. "זאת האהבה שלי" הוא מספר. "זה התחיל מפרסום בבניין למי שרוצה ואז עבר לפייסבוק וזה התגלגל בכל הארץ", אומר שוחט. "אנשים כבר באים מכל מקום ובמקביל אני שולח קרשים במוניות".
את חומרי הגלם ליצירת המעצורים הוא תחילה הביא משאריות קרשים שהיו לו במחסן, בהמשך קיבל מאנשים. "פשוט הוצאתי מה שיש לי, התאמתי מה שהיה לי ונתתי למי שצריך".
שוחט לא גובה כסף על הייצור ועובד בהתנדבות. הוא גובה 10 שקלים המכסים את מחיר הקרשים שהוא מזמין במיוחד. ביום הראשון עבד על הקרשים שכבר היו לו במחסן וחילק את לוחות העץ שיצר בחינם. "היו אנשים שרצו לתת יותר מ־10 שקלים, אבל לא הסכמתי", הוא מדגיש.