נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, העביר אתמול להתאחדות מכתב תמיכה ותנחומים בעקבות הטבח בעוטף עזה, אך בישראל עדיין מאוכזבים מכך שאופ"א ופיפ"א טרם פירסמו עמדה רשמית, ולא הכריזו על דקת דומיה במשחקי מוקדמות יורו 2024. כמעט כל הליגות בספורט האמריקאי כבר הביעו את תמיכתן בישראל – ואפילו לברון ג'יימס עשה זאת אתמול – וביורוליג וביורוקאפ החליטו לקיים דקת דומיה במשחקים.
"בשם אופ"א וקהילת הכדורגל האירופי, אני כותב לך כדי להביע את הצער העמוק מאז שהתגלו אירועי האלימות הטרגיים בישראל, שהוביל למותם של חפים מפשע", כתב צ'פרין ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, אבל המכתב לא הפיג את התסכול, ושורה של כדורגלנים ישראלים בכירים שיתפו אמש פוסטים של מחאה, בהם נאמר בין היתר: "אופ"א, השתיקה שלך רועמת".
בנוסף, כעס נרשם בקרב הקהילה היהודית בבריטניה בעקבות ההחלטה של ההתאחדות האנגלית לא להאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל לפני משחק הידידות הערב מול אוסטרליה. במקום זאת, צפויה להתקיים דקת דומיה לזכרם של "הקורבנות משני הצדדים, בישראל ובפלסטין". ההחלטה התקבלה אחרי מספר ימים של התייעצויות, ובאנגליה דווח כי ההתאחדות רצתה להביע תמיכה בישראל, אבל חששה מאוד מתגובות של ארגונים פרו־פלסטיניים. גם הליגה האנגלית נקטה עמדה דומה.
מוקדמות היורו. אחרי דחיית המשחק מול שווייץ שהיה אמור להתקיים אמש, גם משחק נבחרת ישראל בקוסובו במוקדמות היורו, שתוכנן ליום ראשון, נדחה.