"אנחנו שליחים. כולנו בצו 8 כדי להגן על הבית, ואנחנו פה כדי לספק כל מה שאפשר ליחידות הלוחמות". כך מספר רועי טורונג'ה (44) מנתניה, שלקח חופש מהעבודה והקים במתנ"ס של שכונת קריית השרון חמ"ל ענק של ציוד לטובת חיילים, שוטרים ומפונים. סוכן הביטוח חסר המנוחה לא מסתפק בכך: רועי מתנדב בקביעות במשטרה, וביום שישי, כמו בכל שבוע, הגיע למשמרת שלו בניידת, בעוד הראש שלו חושב כל הזמן על הצעד הבא.
1 צפייה בגלריה
yk13630545
yk13630545
(טורונג'ה (מימין) עם אחד המתנדבים. בשישי הוא בניידת)
בשבת הארורה, כשהתברר שישראל נמצאת במלחמה והחל גיוס מילואים, טורונג'ה קיבל טלפון כחבר ועד קריית השרון והתבקש לסייע לשתי יחידות שגויסו. "חשבתי שנתארגן ונספק ציוד רק לשתי היחידות האלה", אומר רועי. "פירסמנו בפייסבוק ובקבוצות של התושבים, ומהר מאוד הבנתי שזה אירוע גדול לאור ההירתמות של התושבים הנהדרים בשכונה ומכל נתניה שתורמים ומביאים מלא מוצרים. הקמנו חמ"ל שמתנהל בצורה מאוד רצינית".
התנועה במגרש החניה ובתוך החמ"ל לא פוסקת, ורועי וחבריו לצוות המוביל לא נחים לרגע. המתנ"ס מלא במתנדבים, כולל בני נוער מהשכונה וחברי וחברות תנועות נוער שקולטים את הציוד, מחלקים אותו בין החדרים השונים ואורזים לחבילות. האספקה מגוונת מאוד. רועי: "אנחנו בקשר ישיר עם יחידות של הצבא ומשמר הגבול ומספקים מה שצריך. הצלחנו לארגן אפילו אפודים קרמיים. בנוסף, יש לנו חדר מלא בציוד בשביל מפונים שהגיעו לנתניה, הכל כולל הכל, מטיטולים ועד נעליים ובגדים".
תוך כדי השיחה מגיעים רכבים של אחת היחידות המשטרתיות, ואחרי כמה חיבוקים וצ'פחות, ארגזים של ציוד מועמסים עליהם. "המפקדים והלוחמים מודים לנו על מה שאנחנו עושים וזה הכיף הכי גדול, כי כולנו יחד במשימה הזו", אומר רועי ומראה את הפידבקים הרבים שהוא מקבל בווטסאפ, בעיקר "אין עליכם" ו"תודה רבה".
"עדיין חסרים לנו כמה מוצרים שיש להם דרישה מהשטח", הוא מסכם, "ואני פועל כדי להשיג אותם בעזרת תרומות שקיבלנו. מדובר במטענים לסלולרי, פנסי ראש, ביגוד תרמי כי מתחיל להיות קר בלילות, בגדים תחתונים, שעונים רגילים ולא דיגיטליים, וכמובן משטחים של מים מינרליים. אנחנו על זה".