חשש למחסור בעופות טריים בעקבות המלחמה בדרום. כ־330 אלף עופות מוטלים מתים בלול הענק של קיבוץ עלומים שגידל עופות לבשר (פטם), מאחר שלא ניתן להתקרב ללול שנמצא בשולי הקיבוץ על גבעה מול עזה בטווח טילי הנ"ט.
מייקל, מנהל הלול בקיבוץ עלומים אמר: "לא ניתן היה להגיע לטפל בעופות. אנחנו לא הלול היחיד שנפגע באזור". ואכן, בנוסף ללול בעלומים הושמדה המדגרה בקיבוץ ניר עם, ובה קרוב למיליון ביצי רבייה שמהן עמדו לבקוע אפרוחים. בשלב זה גם לא ניתן לפנות את העופות המתים, מסיבות ביטחוניות.
חלק ניכר מהכלכלה של העוטף, לצד גידולי ירקות, מבוססת על הפטם ועל ההודים. מנתוני מועצת הלול כ־25 לולים הושמדו. מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח אמר: "עצוב לראות לולים סגורים מופצצים עם עופות שמתו. אנחנו פועלים יחד עם ארגון מגדלי העופות ומשרד החקלאות לתוכנית שיקום לולים בעוטף".
כמו כן עקב אירועי הפסקות חשמל בעוטף ובעיה של אספקת סולר לגנרטורים נפגעו מערכות אספקת המים ללולים דבר שהוביל לתמותה נרחבת של העופות. לדברי מוטי אלקבץ, יו"ר ארגון מגדלי העופות, המחסור בעופות נובעת גם מחוסר כוח אדם - שרובו מהשטחים, במשחטות. שתי משחטות באזור הדרום לא פועלות, ושתי משחטות גדולות עובדות בתפוקה נמוכה, כך שיש ירידה בתפוקה ובאספקת בשר עוף טרי מצונן לרשתות השיווק.
ל"ממון" הגיעו תלונות מרשתות השיווק על משחטת עוף טוב מבית־שאן, שהעלתה את מחירי העופות הטריים בעד 30%. מעוף טוב נמסר: "יש לנו חוסר אדיר בעובדים וקשיים תפעוליים. אנחנו עובדים כעת בצורה לא יעילה ומפסידים הרבה כסף, העלנו מחיר ועדיין אנחנו מפסידים. ובסוף אנחנו גם מאוד קטנים".