לראשונה בתולדות ענף החלב המתוכנן, מועצת החלב תתיר לרפתנים ייצור חופשי של חלב עד סוף השנה כדי לעודד את היצרנים להגדיל את הייצור ולהיות מוכנים לכל תרחיש.
מכסות החלב שקובעות את כמות החלב שכל רפתן יכול לייצר לא יהיו בתוקף, וכל רפתן יוכל לייצר חלב ככל שתאפשר הרפת. מועצת החלב תאשר בשבוע הבא את ההחלטה.
איציק שניידר מנכ"ל מועצת החלב אמר לממון: "אני רוצה להיות מוכן לכל תרחיש כדי שאם ייפגעו עוד רפתות גם בדרום וגם בצפון יהיו לנו עודפים, גם אם נצטרך לייבש חלב עודף. פנינו לשרים האחראים וביקשנו לקבל תקציב להתמודד עם עודפים אם יהיו".
אורך חיי המדף של חלב טרי קצר, ולכן בעזרת מתקן ייבוש שמפעילה תנובה עבור הענף, מייבשים את העודפים והופכים אותם לאבקת חלב, שאח"כ משוחזרת בעיקר למעדנים ויוגורטים.
לדברי שניידר: "ענף החלב הוא ענף חזק גם בהתמודדות עם שעת חירום. בשבוע הזה הקמנו מעפר את חלקן הגדול של הרפתות בעוטף: מתוך 16 רפתות 12 חזרו לפעול ומתקיימת בהם חליבה, למעט הרפת בכיסופים, שם הצבא הרס את מכון החליבה שבו הסתתרו מחבלים. לרפת של נחל עוז עוד לא ניתן להתקרב".
במקביל, הוציא שר החקלאות אבי דיכטר מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וביקש כפשרה בשל הפגיעה ברפתות לאפשר יבוא חלב מוגבל במכסה למשך לשלושה חודשים בלבד.