שבוע וחצי עבר מאז אותו יום שבו החיים כאן השתנו, ונדמה שכולנו זקוקים לקצת אסקפיזם ומנוחה מהחדשות. זמן של ביחד, זמן של עשייה, זמן שמשכיח, ולו לרגע, את הקושי.
שני המתכונים שהכנתי לכם הפעם הם בעצם בצק. האחד מלוח, השני מתוק. האחד ייתן תעסוקה לילדים והשני ינסה לנחם את הנפש.
את שני המתכונים אפשר להכין בקלות עם הילדים: בצק המלח אינו למאכל, אבל מכינים איתו יצירות יפהפיות שמתקשות בתנור ממש כמו פימו, כך שאפשר לשמור אותן שנים. אתם יכולים לקרוץ צורות עם חותכנים של עוגיות ואפשר גם לגלגל כדורים, ליצור חור והרי לכם חרוזים עבודת יד.
ואני מקדימה תשובה לשאלה - אפשר לשמור את הבצק לאחר הלישה בקופסה סגורה בערך יומיים, ואפשר לצבוע את הבצק מלכתחילה עם מעט מאוד צבע מאכל. אני פחות אוהבת את הצביעה המוקדמת, כי אז כל הבצק כחול לדוגמה, ולכן שלב הצביעה עם הגואש נעלם, וחבל, כי שם נמצאים הרבה מהכיף ומהיצירתיות. אבל כמובן לשיקולכם.
והמתכון השני הוא לעוגיות חמאה, שאפשר לקרוץ לצורות ולשחק עם החיתוכים והמילויים כמה שרוצים. אפשר למלא בשוקולד, בריבה, בממרח תמרים או ממרח שקדים. מה שיש לכם בבית יעבוד. בתקווה לימים שקטים.


2 צפייה בגלריה
yk13631974
yk13631974
(בצק מלח למשחק ויצירה)

בצק מלח

מה צריך?
• 1 כוס מלח שולחן
• 1 כוס מים
• 2 כוסות קמח
אופציות לקישוט: צבעי אקריל, מכחולים, חרוזים שיש בבית
כך עושים:
1. שמים בסיר קטן את המלח והמים ומבשלים על אש נמוכה רק עד שהמלח נמס. זה לוקח שתי דקות, אז לא להתרחק. מכבים את הגז וממתינים כמה דקות עד שהמים מתקררים מעט.
2. מוסיפים את הקמח, מערבבים עד שנוצר בצק ומעבירים לשיש. לשים היטב עד שנוצר בצק רך ונעים. אם צריך, אפשר להוסיף מעט מים או קמח במידת הצורך.
3. כשהבצק נעים ואחיד יוצרים איתו יצירות שרוצים. דמויות, צורות בעזרת קורצנים, חרוזים, מובייל ועוד.
4. בשלב הזה הבצק צריך להתייבש לגמרי ולהתקשות כדי שניתן יהיה לצבוע אותו. יש שתי דרכים שהבצק יתייבש טוב־טוב: אפייה בטמפרטורה נמוכה של 120‬ מעלות במשך 40‬ דקות עד שעתיים (תלוי בגודל ובעובי הבצק), או להניח בחוץ למשך יומיים.
2 צפייה בגלריה
yk13631976
yk13631976
עוגיות חמאה צורות

עוגיות חמאה בצורות

רוב המתכונים לבצק חמאה דורשים מיקסר או מעבד מזון וקירור די ארוך במקרר על מנת שהעוגיות ישמרו על הצורה שלהן באפייה ולא יתכווצו, מה שהופך את הפעילות לקצת מתישה.
אז כדי לפתור את הבעיות האלה הבאתי לכם הפעם מתכון לבצק עוגיות שלא דורש שום מכשיר חשמלי וגם לא קירור ארוך. 15 דקות במקרר (וגם זה לא חובה) וערבוב קצר בקערה, והבצק הזה מוכן.
מנות: 40 עוגיות
מה צריך:
• 90 גרם חמאה
• 100 גרם סוכר חום כהה
• 1 ביצה L
• 1 כפית תמצית וניל איכותית
• 250 גרם קמח לבן
כך עושים:
1. בקערה בינונית שמתאימה למיקרו שמים את החמאה וממיסים במשך
20 שניות. אנחנו רוצים חמאה רכה מאוד, אבל לא נוזלית. אם היא נמסה לגמרי זה לא נורא, אבל עדיף רכה.
2. מוסיפים סוכר חום, ביצה ותמצית וניל וטורפים היטב עד שהבלילה חלקה ואין חתיכות של חמאה.
3. מוסיפים קמח ומערבבים היטב עם כף עד שנוצר בצק. ממשיכים ללוש מעט עם הידיים רק עד שהבצק אחיד.
4. מעבירים לשקית, מועכים לצורת פיתה ומעבירים למקרר למשך 15־30 דקות (אפשר כמובן גם לכמה שעות או למשך הלילה).
5. מקמחים היטב את השיש ומרדדים
את הבצק, כשהוא מקומח מ־2 הצדדים, לגובה 1/2 ס"מ.
6. קורצים בכל צורה שאוהבים, מניחים
על תבנית עם נייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך
10 דקות. מצננים.
7. בשלב הזה מחליטים מה רוצים להכין. אפשר לקשט את העוגיות עם רויאל אייסינג (נמכר בשפופרות בחנויות אפייה), אפשר לטבול בשוקולד מומס ולשמור במקרר, אפשר לזלף עליהן פסי שוקולד ואפשר למרוח מעל ריבה או ממרח שוקולד, לסגור בעוד עוגייה ולפדר באבקת סוכר כמו שעשיתי כאן.