דואר ישראל יחזיק בחבילות 30 יום במקום 14 יום כדי לאפשר לתושבים לאסוף אותן, וגם יאריך את משך הזמן במידת הצורך. באזור הדרום כ־60 סניפים נסגרו בשל המצב הביטחוני או בשל בעיות מיגון ובדואר נערכו מחדש בעקבות כך. "אנחנו מעבירים חבילות לריכוזי מפונים, מקבלים אישורי פתיחה לסניפים עם מקלטים סמוכים. כרגע אין עומסים כי יש פחות תנועה, וההתגייסות של העובדים מדהימה", אומרים בדואר.
לגבי מרכזי מסירה פרטיים, הרי שחלק מנקודות האיסוף – קיוסקים וחנויות למשל, היו סגורות בימים הראשונים, אך כעת רובן פתוחות.

הבנקים הודיעו על הקלות בעקבות המלחמה

באמצעות איגוד הבנקים הכריזו הבנקים על שורה של הקלות ללקוחות השונים, בראשן אפשרות להקפאה של תשלומי הלוואות והקפאה של משכנתאות. לעסקים קטנים ופרטיים: פתרונות אשראי כולל הגדלת מסגרת אשראי. לתושבי העוטף: הלוואות גישור והלוואת בתנאים מועדפים באמצעות מוקדי טלפון ייעודיים לטיפול אישי בפניות תושבים.
קבוצת דיסקונט הודיעה על הקמת קרן סיוע ייעודית עבור ילדים ובני נוער שנפגעו בקו העימות במהלך המלחמה. הקרן על סך 50 מיליון שקל תפעל לספק מענה רחב וארוך טווח עבור צורכיהם לריפוי הגוף והנפש. הסיוע יינתן ללא בירוקרטיה מכבידה גם לאחר וסיום המלחמה.

שטראוס: לא מעלים מחירים

חברת שטראוס הודיעה כי לא תעלה מחירים. כמו כן צימצמה ב־50% את הפער במחיר בין חלב מועשר לחלב מפוקח. החברה דיווחה על כך בשיחה שניהלה עם שר הכלכלה ניר ברקת. עוד נודע ל"ממון" כי טרה באמצעות המחלבה בנתיבות חזרה להיקפים כמעט מלאים של ייצור חלב מוצרי חלב מפוקחים.