אחרי שהכדורגל והכדורסל יחזרו, היציעים כבר לא ייראו אותו דבר. עשרות כיסאות יהיו ריקים. כיסאות שהיו שייכים לאוהדים מושבעים, שהיו מגיעים לכל משחק, בית או חוץ, ועכשיו הם אינם ואף אחד לא יוכל למלא את מקומם. אנשים שהקבוצה הייתה חלק בלתי נפרד מהם כבר לא יזכו לשבת במקום ביציע שכל כך אהבו. המקום שחיכה להם כל שבוע, שהיווה עבורם מפלט מושלם מחיי היום־יום, יישאר ריק לנצח.
אי־אפשר לתאר את העצב ולהבין את גודל האסון שנחת עלינו, אין מספיק מילים שיסבירו את שברון הלב הגדול. והשבר הזה לא פסח גם על הספורט. שום דבר כבר לא יהיה אותו דבר אחרי 7 באוקטובר, גם לא הספורט שאנחנו אוהבים.
אלפי אוהדים הגיעו להלוויות של חבריהם ליציע, גם כאלה שלא הכירו באופן אישי. אם משפחה שכולה ביקשה לבוא עם חולצות בצבע הקבוצה, כולם התייצבו בלי לחשוב פעמיים. עולם הספורט הראה שהוא, כמו כל עם ישראל, מתאחד לאגרוף אחד בעת אסונות. אף אוהד לא יצעד לבד, ואפשר לסמוך על האוהדים שידאגו לכך שאף אוהד לא יישכח, כי יש קהילה שלמה שעומדת מאחוריו.
עולם הכדורגל הישראלי התאחד כפי שלא ראינו בעבר. שותפות הגורל מאחדת בין כל אזרחי המדינה, וכך גם עשתה עבור אוהדי כל הקבוצות. תוך יום ארגוני אוהדים רבים התגייסו לעזור לעורף. בקבוצות הווטסאפ הפסיקו להתווכח על נבדלים והתחילו לארגן תרומות אוכל וציוד ללוחמים. שחקנים ואוהדים ראו שילדי העוטף לבד במלון, ועשו הכל כדי לשמח אותם. השחקנים הגיעו לשחק איתם, עשרות תרמו ציוד ספורט מכל הבא ליד.
ספורט הוא נחמה גם בימי שגרה, וגם בימים קשים כאלה. מי שאוהב ספורט, יודע איך הוא יכול להרחיב את הלב ברגע ולשנות מצב רוח בשניות. לכן לספורט גם יהיה חלק חשוב בחזרה לשגרה, והוא ימלא את תפקידו בלי בעיה, בטבעיות. כשאוהד רואה מגרש נפרש לפניו – כל הדאגות נפסקות. כך היה, וכך יהיה תמיד.
ספורט הוא סממן לנורמליות, וכשהכל ייגמר – ומתישהו כל זה ייגמר – נחזור למגרשים ונשכח לכמה שעות את הכאב הגדול. אוהדי הספורט הראו בימים הנוראים האלה את פרצופם האמיתי, והוא הרבה יותר יפה מהתדמית שנוצרה לו. האסון החזיר את כולנו לפרופורציות, וגם הספורט נזכר מה הוא באמת צריך להיות ומה תפקידו בעולם.
יש לקוות כי תחושת שותפות הגורל שהתפתחה בימים האחרונים תישאר איתנו, שתהיה כאן גם כשהליגות יחזרו. שנפסיק לקרוא האחד לשני "נאצי" או "מחבל". שנזכור את הימים האלה שהוציאו לנו את האוויר, אך גם מילאו אותנו בתקווה מחודשת – עוד יהיה פה טוב יותר.
אוהדי הספורט הראו בימים הנוראים האלה את פרצופם האמיתי, והוא הרבה יותר יפה מהתדמית שנוצרה לו