בשבוע האחרון קמו יוזמות רבות להצלת בעלי חיים נטושים ומפוחדים מאזור הדרום, בעיקר כלבים וחתולים, אבל הבעיה לא מסתכמת בהולכים על ארבע.
1 צפייה בגלריה
yk13632378
yk13632378
(בית לשרקנים, ארנבים, תוכים ונחשים)
הראל ויץ מחיפה, הבעלים של קליניקת אקו־חי, שעוסקת בטיפול ובשיקום של בעלי חיים אקזוטיים, נרתם למשימה. במצב שגרה הקליניקה נותנת מענה לבעלי חיים שחוו מצוקות, והטיפול בהם הוא חלק מתהליך טיפולי וחינוכי לילדים ונוער. "הפעילות השוטפת עם הילדים והמשפחות נעצרה לטובת קליטת בעלי חיים מהעוטף ומהדרום", מספר ויץ. "יש כל כך הרבה גופים שמטפלים באנשים, כלבים, חתולים וחיות משק, אבל לבעלי חיים כמו נחשים, תוכים, צ'ינצ'ילות, מכרסמים, יונקים קטנים וזוחלים למיניהם, שלא מקבלים מענה – אני יכול לעזור".
ויץ העלה פוסט בנושא והבקשות לעזרה החלו לזרום. "קיבלתי כבר פניות לקליטה של שרקנים, ארנבים, נחשים, תוכים ועוד. המטרה היא לקלוט את החיות ולאחר מכן לחבר אותן למשפחות שלהם אחרי שהכל ייגמר. בהמשך, אני רוצה לחזור לשגרה ולתת מענה לבני נוער ולמשפחות מהעוטף, יש צוות טיפול שלם שמחכה להם. ברגע שזה יתאפשר, נוכל לקבל את המשפחות, כולל בני המשפחה שלי, שנפגעו בעוטף בעצמם. בימים הקרובים יתחילו להגיע חלק מבעלי החיים".
לויץ יש גם בקשה: "קשה לי לומר את זה, אבל בתוך היוזמות היפות של אנשים פרטיים, אני מרגיש שקופצים לפעמים על הזדמנויות כאלה אנשים שפחות צריכים. אני מקבל פניות על בעלי חיים שסתם לא רוצים אותם כרגע, וזה כרגע לא הזמן".