בצעירותי חלמתי להיות כתבת חדשות או לפחות כזו שמספרת על עוולות ומנסה לפתור בעיות, אבל בסופו של דבר, החיים ומה שעברתי, גילגלו אותי לתחום האופנה והביוטי. במשך שנים ניסיתי להסביר לסביבה, ואולי לעצמי, שהעיסוק בתחום הזה הוא הכי לא שטחי שיש. למה? כי לי לפחות, הוא לא רק מטשטש ומתקן בעיות שליוו או עדיין נוכחות כמו עור אפור, כהויות מתחת לעיניים או פצעונים, אלא מצליח, בכיף, באסתטיות ובשמחה שהוא מפזר, לטשטש, גם אם מעט, פצעים של שכול ואובדן שנמצאים עמוק בפנים.
השבוע יצאתי עם מעצבי השיער יוסי ג'ורג' מחולון וקרינה גלוזשטיין מבת־ים ועם מאור איבגי, מנהל ההדרכה של חברת "אינדולה", שהצטרפו ליוזמה של חברות אינדולה ושוורצקופף (שמסתובבת בכל הארץ, ראו בהמשך הכתבה) לטפל במפונות ובמפונים מהעוטף שנמצאים כרגע במלון לאונרדו בתל־אביב. בבניין ליד הקימו השכנים מבית ההשקעות אלטשולר שחם חמ"ל שלא מבייש אוגדה צבאית ודואג להם לכל הצרכים. וככה, בין החדר של הבגדים למידות גדולות לבין המשחקייה המאולתרת והבייביסיטריות לילדים, צצה מספרה ניידת, וכל מי שהיו שם בתור הארוך כדי להסתפר, לעצב זקן או לעשות פן, דיברו על כמה הרגע הזה משמעותי להם. כמו למשל שני בת ה־18 מניר עם שהייתה לבד בממ"ד כמעט 12 שעות וסיפרה לי שה"שופינג" המאולתר והתספורת הם בדיוק הסחת הדעת לנפש שהיא זקוקה לה עכשיו. ויאיר מכרמיה, שהבין די מהר שמדובר בהתקפת מחבלים וסיפר איך חברים לא חזרו מהמסיבה ברעים, אמר לי עד כמה תספורת משנה בן אדם, וכמה הרגע הזה של להסתכל במראה גורם לך להרגיש, אפילו לכמה דקות, שוב בן אדם נורמלי. ואז, אחרי שחיבקתי את אורנה, שחגגה בדיוק יומולדת והדמעות ירדו לה בלי שליטה (והסבירה שהתור למספרה זה הדבר הראשון שהצליח להרים אותה), הסתכלתי בעיניים של רוני בת העשר שבמקום לדבר באנגלית בממ"ד כדי שהילדים לא יבינו, לאמא שלה נפלט בעברית שיש תקרית ענקית, והיא פחדה מאוד, ואולי רק עכשיו היא קצת נרגעת, בין התספורת ללק ג'ל שהיא זוכה לעשות בצל האירועים. "תקצרי לי, תדרגי, מה שאת רוצה, העיקר שתעשי לי שינוי", היא מבקשת מקרינה גלוזשטיין, ומצליחה, בדרך התמימה שלה, לגרום לי להבין עד כמה התספורת החדשה שלה נותנת לה קצת תקווה.
ואפרופו היכולת של ביוטי ואופנה להוות אי של שפיות בתוך הזוועה הגדולה, הנה כמה מותגים מהתחום שמסייעים, כל אחד בדרכו, לתושבי העוטף, ואם אתם מכירים מישהי או מישהו משם, לגמרי מוזמנים לשתף.

נעליים (וגרביים) קונים מהר

אתר האופנה וההנעלה SHOESONLINE מסייע לתושבי העוטף הזקוקים לכך. מעבר לתרומות לחיילים ולתושבי העוטף שכבר נעשו, מאפשר האתר לדווח על חוסרים נקודתיים בנעליים, ביגוד, הלבשה תחתונה, מעילים ועוד, והחברה תשמח לעזור ככל שניתן.
האותיות הקטנות: נמצאים בחשבון האינסטגרם של החברה shoesonline.
9 צפייה בגלריה
yk13633716
yk13633716
גם אצלם הגיפט תקף, טבע נאות

אלף נשיקות

פורום העסקים, הכולל מעל 200 חברות במשק, התחיל לחלק גיפטקארדים פיזיים ודיגיטליים לתושבי העוטף – כאלף שקל לכל בן משפחה, בין השאר לרכישת ביגוד והנעלה. כמו כן ישנן רשתות המציעות הנחה נוספת בהצגת התלוש (למשל: 40 אחוזי הנחה ברשת "טבע נאות").
האותיות הקטנות: כדי לקבל את הגיפטקארד יש לכתוב מייל מפורט הכולל שם, מספר תעודת זהות, מספר נפשות במשפחה, יישוב מגורים ומספר נייד ולהעביר לכתובת: forumasakim23@gmail.com.

ימים כאלה

הלבשה תחתונה היא צורך בסיסי, ובטח בימי המחזור החודשי. חברת מודיבודי ישראל מחלקת תחתוני וסת לתושבות העוטף, לבתי מלון שבהם הן שוהות או בפניות מרוכזות דרך אנשי קשר (החברה הקימה מערך שינוע מיוחד לנושא). במקביל, אפשר לקנות תחתונים במחיר מסובסד עבור תרומות.
האותיות הקטנות: לינק לטופס מילוי פרטים נמצא באתר החברה – .modibodi.co.il

במזל לביאה

"כשהתחילה המלחמה חיפשנו מה אפשר לעשות ותרמנו, אבל אז קיבלנו הודעה אחת מעוקבת, שסיפרה על חברה שלה ששרדה את התופת בבארי והיא מאוד עצובה וכואבת אבל גם מאוד אוהבת אופנה, ואופנה היא מרוממת נפש. אז אם יתאפשר שאשלח לה חבילה מרגשת. ואז הבנתי שזה הדבר שצריך לעשות – לשלוח נקודת אור קטנה למישהי ששרדה את התופת והיא לביאה", מספרת לבנת קופיט, הבעלים של מותג התכשיטים והאופנה LA LUNA שיזמה את פרויקט הלביאות, שבו חברות מכרות ובנות משפחה של אלו ששרדו משתפות אותה בסיפורים הקשים והיא שולחת בשמן תכשיט מעוצב. כמו כן למי שרוצה להתחדש ולתרום, לבנת עיצבה צמידים שכל ההכנסות מרווחיהם יועברו כתרומה לנפגעי המלחמה.
האותיות הקטנות: נכנסים לחשבון האינסטגרם של לה לונה (livnatkopit) ושולחים הודעה בפרטי עם הסיפור והבקשות. לצמידי התרומה – באתר lk-laluna.com.

רואים רחוק

בשגרה, רשת אופטיקנה היא ספק האופטיקה הרשמי של צה"ל, אבל כיוון שמדובר בזמן חירום הם החליטו להרחיב את גבולות הגזרה. וכך, מלבד הטיפול השוטף בחיילים, הרשת מעניקה מענה למשקפי ראייה לכל תושבי העוטף שפונו מבתיהם במסגרת פעילות יזומה בבתי המלון שבהם הם שוהים או באופן פרטני למי שמעוניין בכך.
האותיות הקטנות: ניתן לפנות לרשת אופטיקנה באמצעות אתר הרשת opticana.co.il, ברשתות החברתיות ובמוקד השירות 6618*.

עם אטיקט

"מעבר לצורך האמיתי בפריטי אופנה חדשים, יש משהו במפגש האנושי עם נשים אחרות, בחיבוק ובחום שנותן כוח להן וגם לנו", מסבירות לי נועה שדה ואיילה עשהאל, המעצבות של המותג אוננוקו, שבימים כתיקונם אפשר למצוא אותו בבוטיקים ברחבי הארץ וגם בחלל המעוצב שלהן במעגן מיכאל, קיבוץ המארח כרגע כ־300 מפונים ומפונות מהעוטף. השתיים גייסו תרומות של פריטים ממותגים כמו אלף אלף, UTR, סינקו ודלתא, ופתחו את המתחם כדי שהמפונים (או כל מי מהעוטף שזקוק לכך) יוכלו ליהנות מ"שופינג"
ללא עלות של פריטים חדשים ומתחושת אסקפיזם קלה.
האותיות הקטנות: המתחם פועל כרגע בקיבוץ מעגן מיכאל וניזון מתרומות. לפרטים על שעות פתיחה ומיקום מדויק: 04-6243456.
9 צפייה בגלריה
yk13633712
yk13633712
חוה זינגבוים

ענייני פנים

"טיפול בעור הפנים נועד להרגעת הנפש, כמו גם לטיפול בשריטות, יובש ופצעי עור, באופן שמאפשר מרחב החלמה פיזי ומנטלי", משתפת חוה זינגבוים, שהתגייסה למען תושבי העוטף והקימה את "חמ"ל נשים למען נשים" למען נשות העוטף והדרום שפונו מבתיהן. לצד חבילות הביוטי שהן מקבלות, הן יכולות ליהנות מטיפולים בבתי המלון שבהם הן שוהות (למשל בים המלח ואילת בימים הקרובים), אך גם בקליניקות מורשות ברחבי הארץ בתיאום מראש.
האותיות הקטנות: לבירורים, תיאומים וכדומה: 054-6496723(יפעת), 054-2991352 (עדן).


9 צפייה בגלריה
yk13633718
yk13633718
אסיף קוסמטיקס

רגע של שלווה

לרגל המצב, מותג הקוסמטיקה הטבעי אסיף קוסמטיקס מעניק 35 אחוזי הנחה לתושבי העוטף על כל מוצרי הקוסמטיקה באתר שרק הניחוח הטבעי שלהם, המזכיר שדות ופרדסים, יכול להרגיע מעט את הנפש.
האותיות הקטנות: שולחים מייל עם תעודה מזהה וכתובת לדואר האלקטרוני: info@asifcosmetics.co.il ומקבלים קוד הנחה לאתר החברה –asifcosmetics.co.il .

על ראש שמחתי

"הבנו די מהר שאנשים מהעוטף זקוקים להתרעננות בשיער, גם כצורך אמיתי בתספורת אבל גם להעלאת המורל. ולכן החלטנו לאחד כוחות עם מותגי שיער נוספים כמו שוורצקופף, לייבל אם ולוריאל, לייצר קבוצת ווטסאפ רחבה של מעצבי שיער ולפנות לכל מי שזקוק", מסביר לי מאור איבגי, המדריך הראשי של אינדולה. התוצאה: מעצבי שיער שמגיעים לכמה מוקדים במקביל, למלונות שבהם שוהים המפונים (לאונרדו, כפר המכביה וכדומה), לבתי חולים ולכל מי שפונה מביתו וזקוק לכך. בהמשך, אגב, השירותים יתרחבו גם לצבע, גוונים, סידור גבות וכדומה.
האותיות הקטנות: מוזמנים לשלוח ווטסאפ לטלפון 054-2343021 וייצרו איתכם קשר.