מכל היוזמות המרגשות שקמו לטובת חיילי צה"ל ותושבי הדרום, אין ספק שנושא האוכל הוא בין הפופולריים ביותר. ארוחות חמות, חטיפים, שוקולדים, אוכל יבש, סנדוויצ'ים, כל דבר שניתן כדי שהחיילים יוכלו לתפקד והמשפחות המפונות יהיו שבעות. עם זאת, בארץ קיים מספר גדול של רגישים לגלוטן שלא יכולים לאכול כל דבר, ויש מי שהרים את הכפפה כדי שגם אנשים אלו יוכלו ליהנות מהתרומות.
1 צפייה בגלריה
yk13632619
yk13632619
(המנות יוצאות לחיילים עם ברכות)
שרית מרום (24) מחדרה לא אוכלת גלוטן בשנים האחרונות, וכך גם הוריה ובן זוגה הסובל מצליאק. היא בעלת עסק למוצרים ללא גלוטן שנקרא "הפי גלוטי" (HAPPYGLUTY), הבית לצליאקי השמח – מוצרים טריים ויבשים והכל במקום אחד, עם משלוחים לכל הארץ. "בימים הראשונים של המלחמה היינו בהלם, ובשני בערב הייתה הלוויה של קצין ביחידת מגלן, יפתח יעבץ ז"ל, שהיה המפקד של אחי", מספרת מרום. "הלכתי ללוויה וחזרתי מפורקת, והבנתי שכל מה שנותר לי בשביל לצאת מהדבר הזה ובשביל לתת יד זה להילחם בשם הלוחמים, המשפחות וכל מי שאפשר שיוכלו לעבור את התקופה הזו עם התנאי הבסיסי הזה, אוכל".
היא מוסיפה: "ראיתי שלבחורה בשם רביד יש דוכן בפרדס חנה, והיא רוצה שמשפחות העוטף יבואו להתארח והיא תוציא להם אוכל חם. אני ואמא שלי הגענו לעזור לה, ובזמן שהיינו שם הבנו שאנשים רגישים לגלוטן זקוקים לעזרה. התחלתי להפנות אנשים אליי ולבנות מערך. ביום הראשון הודעתי שאני הולכת לפתוח את העסק לשעתיים ותיכננתי להוציא אוכל למי שצריך וזהו – ומצאתי את עצמי נשארת עד חצות. הגיעו פניות רבות מחיילים – לצבא מאוד קשה לתת מענה לצליאקים בשוטף ובטח במלחמה – וגם למשפחות מפונות מהדרום, שאין להן מנה חמה לתת לילדים".
איך פועל העסק?
"אנחנו מחולקים לזרועות. איסוף מידע – להבין מה הצרכים, לאיפה וכמה; מבשלות שמכינות את האוכל אצלן בבית, מביאות אלינו או שולחות ישירות לחיילים; ידיים עובדות – מתנדבים שאורזים; שינוע – מי שאחראי לחבר לשליח שייקח את זה לחיילים; וכמובן גיוס התרומות. אוכל ללא גלוטן הוא יקר מאוד. כשהבנו שזה לא יום־יומיים, הבנו שצריך להיעזר בתרומות של אנשים, ובעזרתם אנחנו עושים מה שאפשר. כרגע אין לי כלום על המדפים, כל מה שהיה לנו כמו קרקרים, עוגיות או חטיפי אנרגיה הלך לחיילים. חיילים רוצים מנה כמו כולם, לאכול בצהריים אוכל חם כמו שכולם מקבלים בחדר האוכל בצבא".
לפניות לחמ"ל HAPPYGLUTY:
050-7716600 || 050-3815553