חובבי הריאליטי ודאי זוכרים את לירון טאקו בן־עזרא (42), שסיימה במקום השלישי בעונה האחרונה של "הקינוח המושלם". היא רגילה לאפות עוגות לאירועים משמחים, אבל מה שחוותה השבוע היה חדש לגמרי. "סיפרו לי שיש זוג שהיה אמור להתחתן, אך הבעל גויס בצו 8", היא מספרת בהתרגשות. "המפקד אישר לזוג להתחתן בבסיס, ושאלו אם אני יכולה להכין עוגת חתונה תוך שעתיים".
1 צפייה בגלריה
yk13634003
yk13634003
(לירון שולחת עוגה)
לירון נענתה לאתגר – בהתנדבות מלאה, כמובן – והחלה בעבודה: "סיפקתי להם עוגת חמש שכבות עסיסית על בסיס שוקולד מריר ולבן, משהו טעים מאוד. מלאכים אירגנו להם את החתונה מעכשיו לעכשיו, שנייה לפני שהחתן נכנס לשטח. הכלה כתבה לי מילים שהמיסו אותי והבנתי שאפשר לתת לאנשים הרבה אור בתקופות כאלה".
משם, לירון החליטה להמשיך לשמח בתוך העצב הגדול: "היוזמה שלי היא לתת לאפשר לכל ילד מהעוטף שעזב את ביתו, חלקם יתומים, לחגוג בצורה משמחת את יום ההולדת שלו", היא מסבירה, "שלרגע יעשו פאוזה מהכאוס. המשפחות מספרות שכולם בעננים, שיש איזו הפוגה ואפשר להתרכז בטוב".
לירון רתמה למיזם את שותפיה מ"הקינוח המושלם", החברים שהגיעו איתה לגמר – מור מזרחי, בשמת וינר ומיכאל זורין: "הם מיד קפצו על היוזמה. הקמתי עמוד נחיתה, טופס דיגיטלי, ואחרי פחות מ־24 שעות הצלחתי לגייס 90 קונדיטורים בפריסה ארצית, מהצפון ועד אילת. הצלחנו לגייס תרומות כדי שאוכל להחזיר לקונדיטורים עלות מינימלית על החומרים. רק אתמול סיפקנו 50 עוגות מעוצבות ומושקעות".
לירון מוסיפה שלא מדובר רק בילדים: "מישהי אמרה לי: 'בעלי הלום, יש לו יום הולדת ואני חייבת לספק לו משהו שיוציא אותו מזה', היא כל כך ריגשה אותי. יש פניות מילדים שראו זוועות וסך הכל רוצים לחגוג, זה הופך אותם מאושרים ברגע".
לפניות: באינסטגרם: Liron_tako, בווטסאפ: 0542000270