שני אנשי עסקים חרדים מארה"ב עובדים בשקט ומאחורי הקלעים, ודואגים מאז פרוץ המלחמה למאות מתושבי הדרום שפונו מביתם.
1 צפייה בגלריה
yk13634344
yk13634344
(ה"חנות" החינמית בלאונרדו פלאזה ירושלים)
בתחילת המלחמה, יוסי המר מלונג־איילנד, שמיהר להגיע לישראל עם צאת החג וכבר סייע בעבר לתושבי הדרום, פגש את איש העסקים דוד הגר, חבר הנהלה בעמותת "נצח". השניים שכרו יותר מ־200 חדרים בבית המלון "לאונרדו פלאזה" בירושלים, המארחים 620 מפונים מעוטף עזה. השניים מפרגנים להנהלת המלון, ומספרים כי אורטל נוח מועלם, מנכ"לית המלון, נרתמה כדי לסייע בכל הצרכים של האורחים החדשים, ופתחה "חנות" חינמית של תרומות מהציבור, בה ניתן להשיג בגדים חדשים לכל הגילים, מוצרי פארם, טואלטיקה, טיטולים ומזון לתינוקות. כמו כן, המלון עורך פעילויות לכל המשפחה. "אורטל היא שילוב מיוחד של מנכ"לית מלון ואישה עם לב זהב", אומר הגר.
בנוסף, המר והגר שמעו על נער בשם אריאל מנתיבות, שהיה אמור לחגוג בר־מצווה ביום חמישי האחרון. יומיים קודם לכן נהרג חברו לכיתה, וביום רביעי ביתו הוחרב מפגיעת רקטה. במוצאי שבת הם אירגנו חגיגה לאריאל, בליווי בחורים מישיבת "אדרת התורה" שהגיעו לשמח את הנער עם תזמורת. למשפחה בת 18 נפשות משדרות שביתה נהרס, והגיעה למלון עם שקית אחת של חפצים שנותרו לה, המר דאג בעזרת חברים לקניית בגדים חדשים על חשבונו.
מעבר לכך, הגר דאג למסע רכש מהיר עבור החיילים, וכבר הספיק לחלק אלפי סופטשלים שיעזרו להתמודד עם הגשם והקור, פליזים, מחממי צוואר, גופיות, תחתונים, מכנסיים חורפיים, אלפי זוגות גרביים, פנסים, רצועות לנשק, משטחי מים, וגם ארוחות חמות וכשרות למהדרין לחיילים החרדים.
להמר חשוב להדגיש שבימים כאלו כולם נמצאים באותה סירה: "אני רואה את ההתנדבות החרדית בכל פינה. נערות חרדיות הגיעו לעשות בייביסיטר על ילדים של תושבי העוטף, חסידים שחילקו חבילות מפנקות עם ברכה אישית, ואנשי חסד נוספים מהמגזר החרדי שהגיעו עם בגדים ושאלו איך ניתן לעזור".