התנהלות תמוהה ופניית פרסה של אופ"א הסתיימו בכך שמשחקי מוקדמות היורו שנערכו אתמול נפתחו בדקת דומייה לזכר הקורבנות בישראל ובאירופה. תחילה הודיע הארגון על המחווה רק לזכר שני אוהדי שוודיה שנרצחו שלשום בפיגוע בבריסל, שהביא להפסקתו של המשחק בין בלגיה לשוודיה. ההחלטה עוררה ביקורת קשה בישראל – גם מצד שחקנים בכירים כמו ערן זהבי ודולב חזיזה – על ההתעלמות המוחלטת מהקורבנות במתקפה הרצחנית של חמאס.
כמו כן, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ שוחח בנושא עם בכירי אופ"א, בהם גם נשיא הארגון אלכסנדר צ'פרין, וכעבור שעתיים וחצי ההודעה המקורית נמחקה ובמקומה פורסמה חדשה, שלפיה דקת הדומייה תוקדש גם לנרצחים בישראל. עד אתמול שמרה אופ"א על שתיקה ולא הגיבה באופן רשמי על המתקפה בעוטף עזה.
"הבהרתי לכל מי שצריך באופ"א כי דקת דומייה לזכר האוהדים השוודים היא מהלך ראוי, אבל אין אפשרות שיותר מ־1,200 נרצחים ישראלים לא יוזכרו", אמר זוארץ. "נכון עשתה אופ"א כאשר הבינה שעליה לתקן את העיוות. צריך גם אומץ להודות בטעות".

אשתו של דיא סבע עוררה סערה – שניהם התנצלו

נרמין סבע, אשתו של חלוץ מכבי חיפה דיא סבע, עוררה סערה שהסתיימה בהתנצלות שלה ושל בעלה. סבע שיתפה באינסטגרם סרטון שבו הדובר אמר כי "גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. אין הבדל בין ילד לילד". בעקבות השיתוף, היא ספגה ביקורת ברשתות החברתיות, בעיקר מצד אוהדי מכבי חיפה. בהמשך מחקה את הפוסט ופירסמה התנצלות: "אולי הבינו אותי לא נכון. אלה לא הערכים שגדלתי עליהם, ברור שאני מזועזעת מכל מה שקרה ומגנה את זה".
גם דיא סבע מיהר לפרסם הבהרה: "לא ידעתי מה היא מעלה, ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. היא חשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום ועשתה את זה בתום לב, אבל טעתה ועל זה אני מצטער". (שמעון אלבז)