כמו לא מעט יוזמות פרטיות של אזרחים שהופצו דרך האינסטגרם והפייסבוק, גם זו של יואב בן דוד ואדם בנט הצליחה לצבור תאוצה דרך פוסט ששיתפו, ובו סיפרו שהם מארגנים צוות חילוץ להצלת כלבים מהדרום. "כתבתי שאם מישהו יודע על אנשים שהכלב שלהם נשאר בעוטף, אשמח שתפנו אותם אלינו", מספר בן דוד, חשמלאי מהצפון.
1 צפייה בגלריה
yk13636593
yk13636593
(אחד מהכלבים המחולצים. לא מוותרים עליהם | צילום: יואב בן דוד)
מאיפה הגיע לך הרעיון?
"ביום שני שעבר חגגתי יום הולדת והייתה לי תחושה שאני צריך לעשות משהו. התקשרתי לאדם, חבר שלי משילר, וכבר למחרת הגעתי לאסוף אותו ופירסמנו פוסט שאנחנו יורדים לדרום".
כבר ביום הראשון שלהם בדרום הצליחו השניים לחלץ 20 כלבים, רובם משדרות. "זה התחיל מחמ"ל קטן שאדם ואני ניהלנו מתוך האוטו, בו כתבנו את הכל על מחברת, ומהר מאוד הבנו שיש צורך מאוד גדול בחילוץ ובעזרה לבעלי החיים בעוטף שנשארו מאחור. התמקמנו בשטח עפר בבית קמה, תרמו לנו אוהל גדול, וכל יום מגיעות לכאן גם תרומות של אוכל לצד 40 מתנדבים קבועים. פשוט מרגש לראות את זה. לראות את הכלבים מתאחדים עם הבעלים שלהם – זה שווה את הכל. יש כלבים שפונו לאילת למלונות, ובעקבות המצב מאשרים את הכניסה שלהם".
עד כה, יואב, אדם וצוות המתנדבים שלהם – הכולל וטרינרים ומאלפים מקצועיים – חילצו יותר מ־250 בעלי חיים, בהם גם חתולים, ארנבים ואפילו אוגרים. אגב, הם מורשים להיכנס לכל יושבי העוטף בתיאום עם צה"ל.
חילוץ ואיתור כלבים: אדם בנט 052-6643364
תרומות והתנדבות: יואב בן דוד 052-866994
אומנה: חן 052-5924881