נזקי המלחמה בחקלאות מגיעים גם לצפון: 50% משטחי האבוקדו בגליל ושטחי מטעים הממוקמים באזור קו העימות בצפון, עד 2 ק"מ מגבול לבנון, הוכרזו על ידי צה"ל כשטח צבאי סגור. זאת כשעונת קטיף התפוח, האבוקדו, והקיווי החלה והחקלאים אינם מורשים להגיע לאזור המטעים.
מהחברה לפיתוח הגליל נמסר כי במטעים צמודי הגדר, מכפר גלעדי במערב ועד שניר במזרח, המשתרעים על כ־4,000 דונם המהווים כ־50% משטחי הגידול המניבים בגליל העליון, הוקפאה בצורה גורפת העבודה בשטח לנוכח האיום הביטחוני. מזן האבוקדו "אטינגר" שנקטף כרגע, נארזו כאלף טון בלבד מתוך צפי של כ־3 אלף טון. משמעות הדבר שנותרו כעת כ־2,000 טון אטינגר על העצים שבמידה שלא ייקטפו בחודש הקרוב, ירקבו.
הנזק הכלכלי למגדלים כפול הן בשל פגיעה בהיקף הייצוא למדינות אירופה בהן מחירי האבוקדו גבוהים כעת, והן בשל ירידת הביקוש בשווקי ישראל בגלל המלחמה.
לעומת זאת כדי לפצות על הנזקים לחקלאות בעוטף, המהווה 70% מגידולי העגבניות בישראל, הודיע משרד החקלאות כי ספינת ענק מטורקיה שעליה 4,500 טון ירקות מתוכם 80% עגבניות, עגנה בנמל חיפה והיא פורקת סחורה. מהמשרד נמסר כי היבוא נדרש עקב הפגיעה בשטחי חקלאות רבים באזור. מתחילת המלחמה יובאו לישראל כ־5,000 טון של עגבניות טריות.
במקביל, התאחדות חקלאי ישראל קראה על רקע המצב למשרד האוצר לעצור מיידית את הפעימה השלישית של הורדת המכסים על פירות וירקות מיובאים במטרה לפעול לשיקום החקלאות הישראלית ביישובי העוטף ובישראל כולה.