מדים בצבע שחור, אימוניות שעליהן הכיתוב "החזירו אותם הביתה עכשיו", שמות נרצחים ונופלים על הנעליים, אבטחה חסרת תקדים של 700 שוטרים ובדיקות קפדניות במיוחד בכניסה – אין אדם אחד במדינת ישראל שהיה יכול לשער לפני שבועיים שכך ייראה משחק יורוליג של מכבי ת"א. אבל זו המציאות, ואלה היו המראות אתמול בוולנסיה, כשהצהובים חזרו לשחק – והפסידו 75:66.
1 צפייה בגלריה
yk13639274
yk13639274
(צילום: EPA/ANA ESCOBAR)
המשחק במחזור השלישי נפתח בדקת דומייה לזכר הנרצחים והנופלים. מעבר למחוות המרגשות שביצעה הקבוצה לקורבנות וכן לחטופים והשבויים בעזה, השחקנים הישראלים עלו לשחק עם סרט שחור על פרק כף היד שבצידו האחד הכתובת "עם ישראל חי" ובצידו השני מגן דוד.
שר הפנים הספרדי הגדיר את המשחק כאירוע בדרגת סיכון גבוהה, והחליט לתגבר את האבטחה ביותר מ־700 שוטרים, חלקם סמויים. המשטרה המקומית סגרה את הכביש המוביל לאולם, ואוטובוס הקבוצה זכה לליווי משטרתי של שבעה אופנועים, שישה רכבי משטרה ומסוק.
המשחק הזה בכלל היה אמור להיערך בת"א, אבל המלחמה אילצה את מכבי ת"א להחליף ביתיות עם הספרדים, וקשה לומר מתי בכלל תוכל הקבוצה לארח משחקי יורוליג בישראל. יום אחרי המתקפה הרצחנית של חמאס החליטו במכבי ת"א להטיס את כל השחקנים הזרים ומשפחותיהם לקפריסין, ואחריו שבוע גם יתר השחקנים והצוות המקצועי המריאו לקפריסין. מאז הספיקה הקבוצה לקיים חמישה אימונים ולמעשה העתיקה את כל הפעילות לחו"ל. גם משחקיה הבאים ייערכו בחוץ: מחר מול פנאתינייקוס, ובהמשך במונאקו ובמילאנו במשחק שנדחה מהמחזור השני בגלל המצב.