רשות החדשנות הכריזה בסוף השבוע על שורה של הקלות לחברות הייטק ישראליות. בין השאר נפתח ערוץ מענקים מהיר בהיקף ראשוני של 100 מיליון שקל להשקעה בכ־100 חברות סטארטאפ ישראליות הנמצאות בשלב פיתוח מוצר או תחילת מכירות, אך מתקשות לגייס הון בעת הלחימה. במקביל, לבקשת הרשות, האיחוד האירופי הסכים לדחות בכ־20 יום את מועדי הגשת הבקשות למענקים בתוכנית "הורייזן" האירופית. בין ההקלות הנוספות - הרחבת מועד הגשת תיקונים והבהרות לבדיקת בקשות תמיכה חדשות; דחיית המועד להצגת מימון משלים לעוד 3 חודשים ועוד.

רשת יוחננוף לא תייבא חלב טורקי

רשת יוחננוף גנזה את תוכניותיה לייבא חלב מטורקיה, למרות ששר האוצר האריך את הצו ליבוא חלב פטור ממכס בעוד שלושה חודשים. איתן יוחננוף הבעלים ייחס זאת למצב הבטחוני ואמר ל"ממון": "המערכות לא פעילות, אם צריך לשלוח לטורקיה משגיחי כשרות, מי יטוס לשם עכשיו". יבוא החלב מטורקיה נתקל כבר בהתחלה בבעיה, כיוון שטורקיה אינה חברה באיחוד האירופי ולא נמצאת תחת הרגולציה הארופאית.

סניף נייד של הדואר לשירות תושבי העוטף

חברת דואר ישראל מפעילה באזור המלונות בים המלח את ה־Post Truck, הסניף הנייד של הדואר, שמעניק שירות מלא של סניף כולל שירותי בנק הדואר וכספומט ללקוחות כל הבנקים, עבור המשפחות שפונו מיישובי העוטף למלונות. בנוסף, בתיאום עם ראשי היישובים, משאיות הדואר מגיעות למרכזים נוספים שאליהם פונו יישובים שלמים, ומביאות אליהם את החבילות והמכתבים שנשלחו לתושבי היישוב.