אבל בבריטניה בעקבות מותו של סר בובי צ'רלטון, אחד השחקנים הגדולים בתולדות נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד, שהלך אתמול לעולמו בגיל 86.
1 צפייה בגלריה
yk13642007
yk13642007
(בובי צ'ארלטון | צילום: AP)
לצ'רלטון שמור מקום של כבוד בדברי הימים של הכדורגל האנגלי. ב־1958, כשהיה בן 20, שרד את התרסקות המטוס של מנצ'סטר יונייטד במינכן אחרי משחק בגביע אירופה לאלופות, שבה נהרגו שמונה שחקנים. הוא המשיך לשחק בקבוצה, זכה איתה בשלוש אליפויות, ועשר שנים אחרי האסון הוביל אותה לסגירת מעגל מרגשת עם זכייה בגביע אירופה, כולל צמד בגמר מול בנפיקה ליסבון. צ'רלטון שיחק ביונייטד 17 עונות, כבש 249 שערים ב־758 הופעות והיה מלך השערים שלה עד שוויין רוני עבר אותו ב־2017.
"אנחנו אבלים על מות אגדת הכדורגל, אחד השחקנים הטובים והאהובים בתולדות המועדון", ספדה לו מנצ'סטר יונייטד. "סר בובי היה גיבור עבור מיליונים, לא רק במנצ'סטר - אלא בכל העולם".
צ'רלטון היה מגיבורי הזכייה היחידה של נבחרת אנגליה במונדיאל הביתי ב־1966, שנה שבה זכה גם ב"כדור הזהב". הוא כבש 49 שערים ב־106 הופעות במדי הנבחרת, והיה מלך השערים שלה בכל הזמנים - שיא שנשבר גם הוא על־ידי וויין רוני. ב־2020 אובחן עם דמנציה, כמו חמישה שחקנים נוספים שהיו חלק מהנבחרת ההיסטורית שזכתה במונדיאל, בהם אחיו הגדול ג'ק שהלך לעולמו לפני שלוש שנים.

האופי של מכבי ת"א

"השבועיים האחרונים לא היו קלים, אבל הבטחנו לעצמנו שנתרכז בכדורסל. אני מאוד שמח וגאה בשחקנים שהצליחו לעשות את זה". על החתום: עודד קטש, אחרי הניצחון הדרמטי של מכבי ת"א שלשום באתונה, 81:86 על פנאתינייקוס במסגרת היורוליג.
הצהובים הובילו ב־15 נקודות בהפסקה, אבל נעלמו במחצית השנייה ואיבדו את היתרון. למזלם, ג'וש ניבו שלח את המשחק להארכה בזכות ריבאונד התקפה אחרי החטאה מכוונת של רומן סורקין מהקו, ואז מכבי התעשתה בדרך לניצחון שהעלה אותה למאזן 1:2. בונזי קולסון (21 נקודות) וג'ון דיברתולומאו (15 נקודות ו־9 ריבאונדים) כיכבו, לורנזו בראון סבל מיום חלש בהתקפה אך שבר את שיא המועדון ביורוליג עם 12 אסיסטים.
כעת ממשיכה הקבוצה במסע הנדודים באירופה. ביום חמישי היא תתארח במונאקו, ובשבוע הבא תשלים במילאנו את המשחק הדחוי מהמחזור השני. במועדון מנסים למצוא פתרון לקראת המשחק ב־2 בנובמבר מול ריאל מדריד, שאמור להיערך בישראל. אם ביורוליג יחליטו כי לא ניתן להחליף ביתיות, המשחק יתקיים מחוץ לישראל. (אפרת עמורבן)
אוהדי האולטראס של אוסאסונה הכינו קבלת פנים סוערת לחלוץ גרנדה שון וייסמן, על רקע התבטאויותיו ברשתות החברתיות (בין השאר סימן לייקים לציוצים שבהם נכתב שיש "למחוק את עזה"). זאת גם הסיבה שהוא לא נכלל בסגל, אך זה לא הרס להם את התוכניות – הנפת דגלי פלסטין וקריאות נאצה נגדו.