עם תחילת המלחמה נחשפנו לכמות נרצחים ונופלים בלתי נתפסת שקורעת את הלב. כל אבידה מותירה אחריה משפחה שבורה לרסיסים, שבשבעה זקוקה לכמה שיותר תמיכה. לא כל משפחה אבלה זוכה לניחום ראוי, וישנן כאלו שנותרות כמעט לבדן גם בימי האבל. ישראל זרי, משנה לראש עיריית ר"ג, החליט שאף משפחה לא תעבור את זה.
1 צפייה בגלריה
yk13642009
yk13642009
(לבוא לשבעה ולחבק | צילום: דנה קופל)
זרי: "הקמנו את מטה התרומות לחיילים, ואז הרחבנו את זה למשפחות של העוטף שמגיעות לאזור - תרומות, אריזות ושינוע. בעקבות זאת נוצרה קהילה שמאוד רוצה לעשות ולעזור. היו הרבה מתנדבים והמון יוזמות, וביומיים האחרונים קיבלנו הרבה הודעות על שבעות ריקות, אין מנחמים שבאים לפקוד אותן, אז חשבתי להקים מערך כזה. כתבתי בקבוצה של החבר'ה, וכולם חשבו שזה רעיון טוב".
"עד עכשיו כבר הצטרפו עשרות מתנדבים", הוא מוסיף. "אנחנו כמובן מכבדים את השקט של המשפחות האבלות, פשוט באים לחזק, מציגים את עצמנו, מגיעים לשאול מה שלומם. זה מאוד רגיש. פשוט לבוא, לחבק ולהיות שם בשביל אותן משפחות. אנחנו משתדלים שמספר מצומצם של אנשים ילך לשבעה".
זרי מסכם: "ההודעות האישיות שאנחנו מקבלים אחר כך שוות את הכל. אני ממליץ לכל בן אדם לעשות התנדבות אחת פעם בשבוע, זה הטיפול הפסיכולוגי הכי טוב בתקופה הזאת. הנייד שלי: 054-9498770".