"לוחמים ללא גבולות" היא עמותה המפעילה מרכזי התנדבות ב־17 מדינות בעולם, בעזרת מאות אלפי בוגרי צה"ל, תרמילאים שיצאו "לטיול הגדול", בין היתר כדי להראות את הפנים היפות של ישראל. המתנדבים שחוזרים ארצה אחרי הטיול מצטרפים לזרוע האזרחית בשעת חירום של העמותה.
מאז פרוץ המלחמה עסוקים הבוגרים בשיפוץ מקלטים ברחבי הארץ, אבל לגילי כהן, מייסד העמותה, זה לא הספיק והוא חשב על מיזם מבורך. "הבנו מהר מאוד שמה שקרה פה זה פשוט שואה. אנחנו נזהרים במילה הזו, אבל חלק מבני עמנו היו כצאן לטבח. אירוע כזה בטוח גורם ומעלה תחושות שקשה להתמודד איתן אצל ניצולי השואה, אז יצרנו קשר עם ארגון 'זיכרון בסלון', גייסנו את הבוגרים, ועשינו להם השתלמות איך לדבר ולגשת לניצולי השואה ולברר מה הם צריכים", הוא מסביר. "הבוגרים שלנו מדריכים אותם לאן להתפנות במקרה של אזעקה, מוודאים שיש להם מחסה, דואגים לצרכים שלהם, כולל אוכל. עד כה יצרנו קשר עם כאלף ניצולים. מי שעוד עושה את השיחות לניצולים, זה בין היתר חיילים שנמצאים בדרום".
כהן מסכם: "חברת ביו־קאש תרמה לנו 400 אלף שקל לטובת הפעילות, ובנוסף העמידו לרשותנו 100 מהעובדים שלהם כדי שייצרו קשר עם ניצולי השואה. הבוגרים שלנו אמנם לא מגיעים לניצולים אישית, אבל מבינים מהשיחות מי צריך את הסיוע ואנחנו במקביל פונים ל'זיכרון בסלון'. התודות על השת"פ מגיעות למחלקה לישראל ולזיכרון השואה בהסתדרות הציונית העולמית".