אירוע מרגש במיוחד התרחש ביום שישי באחד הבסיסים הצפוניים - ברית מילה שחיברה בין מלחמת "חרבות ברזל", גבול הצפון ונפילתו הטרגית של לוחם בגדוד ברדלס, סמ"ר אורי יצחק אילוז ז"ל, שנהרג לפני ארבעה חודשים בגיל 20 בפיגוע הירי בגבול מצרים.
1 צפייה בגלריה
yk13641120
yk13641120
(מזל טוב. אילוז וקבסה)
עם תחילת הלחימה, נולד במזל טוב בן בשם נהוראי מאיר לתושבי קריית־שמונה, ליאת ורס"ר אלירן קבסה, איש קבע המשרת בחטיבה 769. הקושי להגיע להיות לצד אשתו הכביד על אלירן, וגם הדאגה לאירוע הברית. האב הטרי פנה לאביו של אורי יצחק, שי אילוז, ששירת לצידו. אילוז האב, מפיק אירועים במקצועו, מיד נרתם למשימה, דיבר עם אנשי החטיבה והוחלט לקיים את האירוע בבסיס. החטיבה לבשה חג, קושטה בדגלי ישראל וכיסא ברית נבנה במיוחד לזכרו של אורי יצחק. חיילים רבים ובני משפחה השתתפו באירוע ואף עין לא נותרה יבשה.
"המקרה שבו איבדתי את בני היה כנראה נורת אזהרה, אך אנשים לא הבינו את זה אז", אומר שי אילוז. "יחד עם זאת, בני אורי יצחק ציווה אותנו לקום עם חיוך חדש כל יום גם כשקשה מאוד, וזה יעשה את ההבדל. זה אמנם לא מיזם גדול, אבל זו הדרך האישית שלי לתרום בשעת חירום לחיילות, לחיילים ולאזרחים הגיבורים שלנו. כל מי שצריך עזרה בהרמת אירוע במהירות בתקופת הלחימה, כולל הכנת ילדים לבר־מצווה, ארגון בריתות, חתונות, הכנסת ספר תורה - אני כאן בשבילכם, כמובן בהתנדבות, ואנסה לעזור במה שאוכל. הנייד שלי: 052-9465382".