בימים כתיקונם, אזור עוטף עזה הוא הרבה מעבר ל"דרום אדום". לצד פוד־טראקס, פטיסריס שלא מביישים את פריז, מפעלים של החברות המובילות במשק וחקלאות משגשגת, אפשר למצוא גם לא מעט מעצבי אופנה ותכשיטים, אמנים ומותגי קוסמטיקה שהחליטו להפיץ את הבשורה שלהם משם. חלקם גדלו באזור והחליטו להישאר ולייצר משם, ואחרים הגיעו לשם מתוך שליחות ורצון לחיות חיי קהילה איכותיים.
בשנים האחרונות הם נעו ממבצע למבצע (וממש לא כאלה בזארה), ועדיין, החליטו להישאר בעוטף ולעשות את מה שהם אוהבים באמת. אבל ברגע אחד, שנראה כמו נצח, הכל הפסיק. הסטודיו נשאר מאחור עם כל הסחורה, העובדים לא יכולים להגיע למפעל, ושלא נדבר על היצירה שמבחינה נפשית היא בלתי אפשרית.
מה הלאה? המצב ממש לא ברור. יש מי שמנסה לחזור לעשייה חלקית, ולאחרים העתיד מוקף באפלה. אבל מה שמשותף לכולם, לפחות לדעתי, זה שהם זקוקים לנו וישמחו שנזמין מהם. עכשיו (ממקומות שעושים משלוחים ומצליחים לתפקד), ואחר כך (מי שעדיין לא יכול לחזור לסטודיו שלו) – ולו רק כדי לדעת שכמו שהם היו שם בשבילנו תמיד, עכשיו אנחנו לא נשאיר אותם לבד.
5 צפייה בגלריה
yk13642380
yk13642380
(ערכה לחיילים, כתרומה או היישר ליעד שתרצו)

ערוגות קוסמטיקה טבעית

כמה מילים על המותג:
ערוגות קוסמטיקה טבעית הוא מותג אורגני שקיים 14 שנים וכולו מבוסס על חומרי גלם מהטבע, מחוות צמחי המרפא שהקימו אסתר לחמן, הרבליסטית ונטורופתית, ובעלה איתי יוסף. בין מגוון המוצרים שלהם אפשר למצוא סדרות טיפוח לפנים ולגוף, מוצרי שיער, בשמים, איפור ואפילו מוצרים לתינוקות.
למה דווקא בעוטף?
"לפני 14 שנים בעלי, שהוא מהרצליה פיתוח, ואני, שמגיעה מגוש עציון, חיפשנו מקום קהילתי להיות בו בדרום, כדי לחזק את הפריפריה, והחלטנו להקים את גרעין שובה במושב שובה", משתפת בעלת המותג אסתר לחמן. "כיוון שאני עוסקת בצמחי מרפא החלטתי להקים את חוות הגידול שלי, המשלבת בין אקולוגיה ליהדות, ביישוב, ומפעל הייצור שלנו ממוקם באופקים והיה לי חשוב מהרגע הראשון להעסיק בו נשים. בשוטף, עובדות אצלנו 40 נשים מהדרום, רובן חד־הוריות, שעכשיו הן בעצם בבית עם הילדים ולא יכולות להגיע לעבודה".
איפה היית ב־7 באוקטובר?
"היינו בממ"ד, עם ששת ילדיי, 12 שעות והתפללנו על חיינו. ממש כך. בלילה, כשלא יכולתי יותר, הכנסתי אותם לאוטו ופשוט ברחתי, ובעלי נשאר ביישוב לפנות פצועים. עכשיו אנחנו נמצאים בים המלח, אבל אחרי שבוע התעשתנו והבנו שיש לנו משכורות לשלם, ולכן בעלי כל יום נוסע לעבוד כמה שאפשר - וחוזר".
להזמנות:
5 צפייה בגלריה
yk13642382
yk13642382
שרשרת פצמ"ר, המכילה רסיסי מרגמות

ענבל דובדבני תכשיטים בעבודת יד

כמה מילים על המותג:
מותג התכשיטים של ענבל דובדבני קיים כבר 20 שנה, והיא נושמת את העולם הזה מגיל צעיר. בגיל 18 נרשמה ללימודי צורפות במכללת ספיר, ואחר כך גם במכללה לצורפות "אומנית". תהליך העבודה שלה אינטואיטיבי והיא עובדת עם כסף, זהב, אבני חן ואפילו רסיסי פצצות מרגמה שנפלו אצלם בקיבוץ במבצע צוק איתן. "על אף הקושי ליצור אמנות עם משהו שהרג בן קיבוץ שלך, הבנתי שלפעמים מהדבר הכי רע אפשר גם לעשות טוב".
למה דווקא בעוטף?
"אני בת קיבוץ נירים, שממש נמצא צמוד לגדר. לפני כעשור, אחרי נדודים בארץ ובעולם, החלטתי שהכי טבעי זה לפתוח סטודיו במקום שגדלתי, איפה שיש צמחייה וטבע, ולהיות קרובה להשראות שלי. לפני חמש שנים עברתי עם המשפחה שלי לשדה ניצן, שנמצא בחבל אשכול, אבל הסטודיו נשאר בנירים".
איפה היית ב־7 באוקטובר?
"בבית, בשדה ניצן. קמנו בשש וחצי לקול האזעקות והבנו מהר מאוד שיש משהו אחר. הבן שלי היה במושב יתד עם תשעה נערים ונערות, ללא מבוגר, ולא הייתה תקשורת איתם חלק מהזמן. ההורים שלי בנירים, מספרים שחטפו שכנה שלהם, ולא ידעתי למי לדאוג קודם. כמות החברים שאיבדנו עצומה וכל יום שומעים על עוד ועוד. זה בלתי נתפס".
כמה פרטים חשובים:
כיוון שהסטודיו נמצא ביישוב צמוד לגדר, כרגע אין לענבל גישה לחומרי הגלם ולכלי העבודה, והיא מקווה שבקרוב תוכל להמשיך ליצור. מוזמנים לבקר באתר או בחשבון האינסטגרם שלה (inbal_duvdevani) וליצור איתה קשר.
5 צפייה בגלריה
yk13642384
yk13642384
אנרגיה, תמצית צמחים סינית לשיפור ההרגשה הכללית

אור המדבר

כמה מילים על המותג:
אור המדבר, הבית של הרוקחות הטבעית, הוקם בקיבוץ אורים על ידי מוטי בלומנפלד, חקלאי, טבעוני ומטפל הוליסטי, המשווק מגוון פתרונות לחיים בריאים יותר ומספק לכל הארץ חומרי גלם לרוקחות טבעית (לכל מי שרוצה לייצר בבית), פורמולות טבעיות לנפש ולמחלות שונות שהוא מייצר בשיתופי פעולה, ובמקביל גם תוספי תזונה ומוצרים משלימים של מותגים נוספים שמסייעים באיזון הכללי.
למה דווקא בעוטף?
"אני גר בקיבוץ, עבדתי בחקלאות, למדתי רוקחות טבעית וחיפשתי כל מיני גידולים מעניינים ופשוט הציעו לי לגדל צמחים לשמנים ארומטיים. בשלב מסוים, רצו לסגור לנו את הגידולים האלה בגלל העלויות היקרות, אבל בגלל שהשתמשתי בפורמולות גם על בני אדם וגם על בעלי חיים, ראיתי שזה עובד ופשוט החלטתי להמשיך עם הפורמולות".
איפה היית ב־7 באוקטובר?
"היינו בבית. אנחנו 'קו שני' בעוטף מה שנקרא, וקיבלנו החלטה מזמן לחיות חיים מאוד רגועים: דלת הכניסה שלנו מעץ ואין לנו ממ"ד בכלל. שמענו יריות והתחלנו להבין שבחוץ קורה משהו גדול, אבל עדיין לא הבנו את הממדים שלו. יש הרבה פרטים שאני לא יכול לדבר עליהם מבחינה ביטחונית, אבל אני כן יכול לומר שמבחינתי קרה לנו נס שנשארנו בחיים".
להזמנות:
5 צפייה בגלריה
yk13642386
yk13642386
P&O עיצוב תכשיטים

P&O עיצוב תכשיטים

כמה מילים על המותג:
מותג התכשיטים P&O הוא בעצם ראשי תיבות של פנינה ואוראל ארזואן, אמא ובת, המעצבות תכשיטים לנשים ולגברים מכסף, גולדפילד, ציפוי זהב מיקרוני ואבני חן. המותג נולד לפני שש שנים, אחרי שפנינה למדה צורפות ותכשיטנות, ואוראל, שלמדה תכשיטנות הצטרפה אליה. העיצובים שלהן נקיים ועדינים והן גם מעצבות תכשיטים לפי בקשה אישית.
למה דווקא בעוטף?
"אנחנו במקור מלב השרון בכלל. לפני 20 שנה, בגלל העבודה, הגענו לעוטף והתאהבנו", מספרת לי פנינה ארזואן. "בהתחלה גרנו בשכירות במושב ישע שבמועצה האזורית אשכול, ואחר כך קנינו משק ובנינו בית. בעלי מתעסק בחקלאות ואני בתכשיטים. כל המבצעים הצבאיים שהיו לא גרמו לי להפסיק ליצור או לחזור, אבל נכון להיום, כרגע, אני בסערת רגשות ובפחד אבל מאמינה שלאט־לאט נמצא את הדרך לנתב קדימה".
איפה היית ב־7 באוקטובר?
"אמא ואני היינו בתאילנד, ובגלל זה אבא נסע עם עוד שני אחים שלי, כבר ביום שישי, למשפחה בשרון", משתפת אוראל. "הם רצו לחזור בערב אבל איכשהו השתכנעו לישון שם ולצאת בשבת. אחי הנוסף נסע למשפחה של אשתו באופקים וקם לתופת. הוא בכיתת הכוננות של היישוב אבל הוא לא יכול היה לחזור, כי בכביש היו מחבלים שריססו בלי הבחנה. רצינו להקדים את הטיסה אבל ביקשו מאיתנו לתת למילואימניקים קדימות. חזרנו לניחום אבלים של כל כך הרבה חברים, וילדים, ולקוחות".
כמה פרטים חשובים:
כרגע האתר לא פתוח להזמנות, אך פנינה ואוראל מקוות שבקרוב הוא ישוב לעבוד. ממליצה לעקוב אחריהן באינסטגרם (p_and_o_jewelry) ולהתעדכן.
5 צפייה בגלריה
yk13642388
yk13642388
אופיר ערבה זרקה

אופיר ערבה זרקה

כמה מילים על המותג:
אופיר ערבה זרקה היא מאפרת ומעצבת שיער בעיקר באזור העוטף והדרום, שאוהבת להתלבש בסטייל אבל צנוע. לאחר הנישואים היא הרגישה שהיא מאוד רוצה מטפחות ראש מיוחדות ושכל מה שיש בשוק - יקר מדי או לא מיוחד מספיק. היא החליטה להקשיב לאהבה הפנימית שלה לעיצוב אופנה, ובמקביל לעבודתה כמאפרת, למדה תפירה והקימה עסק קטן למטפחות שהיא עושה בו הכל בעצמה - עיצוב, בחירת בדים, גזירה ותפירה.
למה דווקא בעוטף?
"נולדתי בכפר מימון, כל המשפחה שלי גרה שם והיה לי ברור שגם אחרי שאתחתן אשאר שם, במיוחד שבעלי היה בצבא קבע אחרי החתונה ועם ילדים קטנים - לא היתה בכלל שאלה. כפר מימון זה הבית שלי, ואני רוצה לחזור לשם, אבל רק אם אוכל להרגיש ביטחון אמיתי".
איפה היית ב־7 באוקטובר?
"היינו בבית בכפר מימון והתעוררתי כי היה רעש מוזר. חשבתי שזה גשם ורציתי להוריד כביסה, אבל מיד הבנתי שמדובר במטח יריות. הלכנו להורים שלי, הכנסנו את הילדים לממ"ד ואפילו שאנחנו שומרי שבת הפעלנו להם יוטיוב, כדי שלא יבינו בכלל מה קורה. במקביל ניסינו לתפעל את האירוע בנחל עוז, שזה הקיבוץ שממש סמוך אלינו. אחות של אבא שלי ובן זוגה גרים שם עם הילדים שלו ושלה, ומאוד מהר הבנו שקרה שם אסון גדול מאוד. דקלה ערבה, אחותו של אבא שלי, בן הדודה שלי תומר, ובן זוגה של דקלה, נועם אליקים, נרצחו. בנותיו של נועם בשבי".
כמה פרטים חשובים:
כרגע האתר לא פתוח להזמנות, ואופיר מקווה שבקרוב הוא יחזור לעבוד. מוזמנים לעקוב אחריה באינסטגרם (ofirarava) ולהתעדכן.