רשת המלונות אוליב רימונים פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לצו עיכוב הליכים לאחר שנקלעה לחובות של בין 30 ל־35 מיליון שקל. הבקשה הוגשה לצורך שיקום הרשת. בין הסיבות לקשיים מציינת הרשת את עליית הריבית, הקורונה והמלחמה בעזה.
במסגרת הבקשה נטען כי "בימים האחרונים מתקיימים מגעים בין החברה לבין הממשלה לצורך הסבת חלק מהמלונות לאירוח משפחות המפונים, וגם משום כך קיימת בהילות למתן הצו לעיכוב הליכים". ביום שישי הוצא צו עיכוב הליכים לחברת פורת מלונות 2022, הנמנית עם קבוצת רשת מלונות אוליב רימונים אשר הפעילה 18 מלונות ברחבי הארץ. יצויין כי יש מלונות של הרשת שבהן היא שותפה עם שותפים אחרים שאינם קשורים לבקשה ולא הגישו אותה. את הרשת מייצגים עוה"ד שי מילוא ויניב אינסל.

המשבר בחקלאות: 2,000 שקל לכל עובד זר שיישאר

מדובר במשבר הגדול ביותר בחקלאות מאז קום המדינה, כך אמר אתמול מנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא. כדי להתמודד המדינה מציע משרד החקלאות תמריץ מיידי בסך 2,000 שקל לחודש עבור כל עובד זר שיישאר לעבוד ביישובי העוטף. לצד המענק הם יקבלו הארכת שהות אוטומטית לשנה שישית בישראל עם אופציה לשנה שביעית. במקביל עושה המשרד מאמצים בשת"פ עם רשות האוכלוסין ושגרירות תאילנד לבלום את בריחתם הביתה ולעודד את הישארותם. מענק דומה של 2,000 שקל מוצע גם לכל עובד ישראלי חדש שיבוא לעבוד בחקלאות בכל הארץ.
החשש הכבד הוא כי ללא העובדים הזרים החקלאות לא תוכל להתקיים גם בימי רגיעה. מאז פרוץ המלחמה עזבו את ישראל כמעט 7,000 עובדים זרים, מתוכם 1,889 עובדים תאילנדים שעוסקים בחקלאות. כך עולה מנתונים שנאספו על ידי מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין. הבעיה המרכזית היא בעוטף עזה, שם עבדו 5,700 עובדים זרים בחקלאות - מתוכם כאמור עזבו את הארץ קרוב ל־2,000. נווית זומר