לא רק ענף המסחר עומד בפני צעד בלתי נמנע של הוצאה של כ־100 אלף עובדים לחל"ת בשלב ראשון, גם ענף התיירות קיבל מהלומה כמו בקורונה. הפעם, אומרים לנו גורמים בענף, אם לא יימצא מתווה מיידי להצלת הענף הוא יקרוס ויהיה קשה מאוד לשקם אותו.
חברות התעופה הזרות עצרו רובן את הגעתן לישראל עד סוף דצמבר ויש כאלו שעד סוף ינואר. מחברת ארקיע נמסר כי "לאחר שבועיים של הירתמות של כל עובדי החברה וצוותי האוויר בפרט, שבהם הטסנו מעל 300 טיסות חילוץ עם 40 אלף ישראלים שחזרו הביתה וזרים שיצאו, עכשיו אנחנו מרגישים את הירידה הדרמטית והחדה בכמות הטיסות והנוסעים ובנוסף אין צפי כרגע לתכנון קדימה. אנו שוקדים עכשיו על תוכנית לצמצום פעילות".
טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל: "השמיים אולי פתוחים אבל אין מי שיטוס. עברו שבועיים מתחילת המלחמה וענף משרדי הנסיעות כבר נכנס למצב קשה מאוד ואין לדעת עד מתי. אני חוששת שהקורונה הייתה רק הפרומו למצב שאנחנו נכנסים אליו. התוכנית הכלכלית המוצעת לענף שלנו היא לעג לרש לכלל המשק בכלל ולענף שלנו בפרט כי אינה תואמת למבנה ההוצאות שלנו בעליל ולא לוקחת בחשבון את עומק ומשך הפגיעה".
טלי גל נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות איסתא: "ייקח זמן עד שהמצב יחזור לקדמותו. הפעם אנחנו יודעים שיש עלות גדולה ומשמעותית באיבוד עובדים. התשומות הנדרשות לגיוס והכשרת עובדים הן אדירות. לא הגיוני שחברת תיירות שמעסיקה מאות עובדים ישראלים לא תוכל לקבל פיצויים בגלל המחזור הגדול שלה שנובע מהיותו דולרי ומשורשר בעיקרו לספקי תיירות".
יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס: "הענף מונה עשרות אלפי משפחות החוות פגיעה ישירה הגורמת להדממת רוב הפעילות העסקית. אנו מבקשים מהאוצר ומהממשלה מתווה פיצוי ופתרונות בהקדם האפשרי".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס: "הממשלה מענישה את אשת טורס מכיוון שתוכנית הפיצוי מחריגה חברות שמחזורן גדול מ־400 מיליון שקל. לצערנו, ללא גיבוי מהמדינה ובשל אי־הוודאות בענף נאלץ להוציא את מרבית העובדים לחל"ת".