"אנו — מוזיאון העם היהודי" בתל־אביב נפתח לקהל הרחב ללא תשלום, ובימים קשים אלה ביקור בו יכול להוות הפוגה מחזקת שורשים. הפתיחה נעשית בהתאם להנחיות פיקוד העורף, והמוזיאון ערוך לקבל מבקרים עם מרחבים מוגנים ומקלטים תקניים.
1 צפייה בגלריה
yk13646548
yk13646548
(צילום: ניר אנטמן)
הקהל מוזמן לבקר בגלריית קודקס ששון, שבה מוצג ספר התנ"ך העתיק והשלם בעולם, המהווה עדות נדירה ויקרת ערך לתולדות הטקסט התנ"כי והצצה לפרקים מרתקים בתולדות העם היהודי. משפחות מוזמנות גם ל"גיבורים — פורצי הדרך של העם היהודי" — תערוכת ילדים אינטראקטיבית לגילי 6־12. פתיחת המוזיאון מתקיימת לצד המשך הפעילות המקוונת, הכוללת מפגשי תוכן בזום, הקרנות סרטים והרצאות, שיח גלריה וסיורים וירטואליים בשפות שונות.

ממשיכים לנגן

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק. מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים פותח את שעריו למפוני הדרום והצפון ללא עלות. המוזיאון משתרע על פני שבעה חללים, כל אחד מהם מוקדש לאזור שונה בעולם, ובהם כ־260 כלי נגינה נדירים שהגיעו מהתפוצות. המתחם העברי מתייחס לעבר המוזיקלי של ארץ ישראל וירושלים, שם יוכלו המבקרים ללמוד על סגנונות מוזיקליים שהשפיעו על השירה היהודית בתפוצות, ובין היתר להתרשם מדגם וירטואלי של בית המקדש באמצעות משקפי מציאות מדומה.
/ חבצלת דמארי