כשנה וחצי לאחר מינויו של אורי קילשטיין לתפקיד מנכ"ל קרפור הוא מסיים את תפקידו על רקע חילוקי דעות עם היו"ר צביקה שווימר והפסדי הרשת. מקורבים לאלקטרה מסרו כי קילשטיין ביקש לסיים את תפקידו מסיבות אישיות. ההתפטרות מתרחשת למרות המלחמה והקשיים בזמן חירום. שווימר יכהן בתפקיד מנכ"ל קרפור ישראל עד למינוי מחליף קבוע.
כזכור קילשטיין היה מועמד לתפקיד מנכ"ל שופרסל אך החליט לאחר שכבר סוכם עימו על מינויו כי הוא מעדיף לנהל את קרפור, והיה אמור להקים את הרשת שניתנה בזיכיון לאלקטרה על התשתית של יינות ביתן.
1 צפייה בגלריה
yk13646936
yk13646936
(צילום: אביגיל עוזי)
מה שנראה בתחילה כפוטנציאל גדול להצלחה - רשת אירופית גדולה שתביא בשורת מחיר לישראל באמצעות המותג הפרטי של קרפור, התגלה מהר מאוד כאתגר לא פשוט. הן מבחינת המכשול הבירוקרטי לייבא מסה של מוצרי מזון לישראל והן משום הקושי לעמוד בהבטחה להיות הזולים ביותר ולא להעלות מחירים.
הרשת צברה הפסדים כבדים של 138 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023 והיא נושאת עליה חוב של כחצי מיליארד שקל בגלל ההשקעות הנדרשות להסבתה מיינות ביתן לקרפור. גם המכירות לא עמדו בציפיות. הרשת שזקוקה להון נוסף הייתה אמורה לגייס הון בבורסה באמצעות חברת האם אלקו אחזקות, אבל כרגע בשל המלחמה לא ברור מתי ניתן יהיה להנפיק.
אורי קילשטיין מסר: "אני מודה לצביקה על ההזדמנות להוביל את ההשקה של הקמעונאית הבינ"ל הראשונה בישראל. אני משוכנע שהזרעים שטמנו יהפכו את החברה למובילה בתחומה".